قبرس ترکیه را به دلیل “بار” پناهجویان محکوم کرد

خانه - Euractiv - قبرس ترکیه را به دلیل “بار” پناهجویان محکوم کرد

قبرس روز جمعه (19 فوریه) ترکیه را به دلیل اقداماتی که اعلام کرد تدریجی ایجاد یک مسیر مهاجرتی منحصر به فرد است که آن را با بیشترین سهم اتحادیه اروپا از پناهجویان “به طور نامتناسبی اشتباه گرفته است” مورد انتقاد قرار داد.

جمهوری قبرس، یکی از اعضای اتحادیه اروپا از سال 2004، شاهد افزایش پناهجویان در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بوده است.

بسیاری از آنها با عبور غیرقانونی از منطقه حائل تحت نظارت سازمان ملل که جزیره را بین جنوب با اکثریت یونانی و یک غرغر ناشناس ترک قبرسی در شمال تقسیم می کند، وارد می شوند.

قبرس اعلام کرد که برای چهار سال متوالی نسبت ایده‌آل درخواست‌های پناهندگی در اتحادیه اروپا را داشته است، یعنی چهار درصد از ساکنان آن در مقایسه با میانگین نتیجه گیری اتحادیه اروپا به یک درصد.

وزارتخانه‌های بین‌الملل و کشور این کشور در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «اکثریت قریب به اتفاق جریان‌های مهاجرتی از ترکیه سرچشمه می‌گیرد، کشوری که نمی‌تواند همه توافق‌های مربوط به مهاجرت به سمت قبرس را تحت فشار بگذارد».

در واقع، موضع ترکیه به ایجاد یک مسیر مهاجرتی منحصربه‌فرد در شرق مدیترانه، که به طور نامتناسبی بر قبرس سنگینی می‌کند و فشار قابل توجهی را بر دستگاه ملی پناهندگی وارد می‌کند، به‌طور منطقی و نه پیشگیری به پایان رسیده است.»

در بیانیه آمده است که نیکوزیا “گستره بحران مهاجرتی که قبرس با آن مواجه است” در بروکسل را افزایش می دهد تا مطمئن شود که “حمایت لازم برای رسیدگی موثر به آن را دریافت می کند”.

در این بیانیه آمده است زمانی «نیاز مبرمی» برای سازمان‌های نرخ اروپایی و جهانی برای خدمت به قبرس برای جلوگیری از جریان‌های غیرقانونی مهاجران و جعل بازگشت‌های واقعی وجود داشت.

نیکوس کریستودولیدس وزیر امور خارجه و نیکوس نوریس وزیر کشور در نشستی در روز پنجشنبه بر “جاذبه و مقیاس” و “وزن نامتناسب قبرس در برابر جریان های مهاجرت” تاکید کردند.

آنها توافق کردند تا قبل از کنفرانس تلفنی وزرای بین‌الملل و امور داخلی اتحادیه اروپا در 15 مارس، جنبه‌های مهاجرتی را به‌طور برجسته در دستور کار خود قرار دهند، به همان اندازه که «بحث‌های آتی درباره ترکیه در مرحله اتحادیه اروپا» کارآمد است.

قبرس جایگزین ایده آلی برای درخواست پناهندگی برای اولین بار در اتحادیه اروپا نسبت به ساکنانش دارد که اساساً کاملاً بر اساس جدیدترین آمار این بلوک است.

یورواستات اعلام کرد که جمهوری 1640 درخواست پناهندگی برای اولین بار در سه ماهه سوم سال 2020 ثبت کرده است که این رقم نشان دهنده 1848 در هر میلیون نفر از ساکنان آن است.

در ماه دسامبر، نوریس اظهار داشت که در سال 2019، قبرس تقریباً 17000 درخواست پناهندگی خریداری کرد که در مقایسه با سال 2015 بیش از 500 درصد افزایش داشت.

Rate this post
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Skype

لیست املاک در قبرس شمالی

محدوده قیمت (تومان)
محدوده قیمت (تومان) - slider
1،520،000،00012،780،000،000
انتخاب نوع ملک
پروژه دافین اٌ لِ آ قبرس شمالی
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,020,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,520,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,530,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,670,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,820,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,740,000,000 تومان است.

ثبت نام مشاوره رایگان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با مشاور