در میان تنش‌های شرق مدیترانه، ترک‌های قبرس به رهبر جدید رأی می‌دهند

خانه - Euractiv - در میان تنش‌های شرق مدیترانه، ترک‌های قبرس به رهبر جدید رأی می‌دهند

قبرس شمالی که تحت کنترل ترکیه است، اصرار جدایی طلبی که آنکارا آن را مؤثرتر می شناسد، یکشنبه (11 اکتبر) به رهبری اخیر رأی داد، در میان اتهامات دخالت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه.

در این انتخابات مصطفی آکینجی، رئیس فعلی و محبوب، که از اتحاد مجدد قبرس به عنوان عضو اتحادیه اروپا حمایت می‌کند، در مقابل ارسین تاتار، ملی‌گرای بی‌طرف که تحت حمایت اردوغان است، قرار گرفت.

برآوردهای اولیه کمیسیون انتخابات پیش‌بینی می‌کند تاتار بیش از 33 درصد آرا را به دست آورد و آکینجی با 28 درصد آرا در رتبه بعدی قرار دارد.

اگر همانطور که انتظار می رود، هیچ نامزدی حداقل 50 درصد را کسب نکند، دو نامزد اصلی در دور دوم در 18 اکتبر به مصاف هم خواهند رفت.

انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری ترکیه خودخوانده قبرس شمالی در بحبوحه تشدید تنش ها در جزیره تقسیم شده و در شرق مدیترانه گسترده تر و با اقدامات احتیاطی در مخالفت با گسترش کووید-19 برگزار می شد.

کمیسیون اذعان کرد که 55 درصد از تقریباً 199000 شهروند تا ساعت 5 بعدازظهر (1400 GMT) یک ساعت زودتر از بسته شدن رای گیری رای داده اند.

آکینجی پس از انداختن رای خود با شکایت از مداخله سیاسی ترکیه اذعان کرد: «این انتخابات برای سرنوشت ما مهم است.

این رای گیری سه روز پس از آن صورت گرفت که سربازان ترکیه با بازگشایی ورود تدارکات عمومی به شهر ارواح ساحلی محصور شده واروشا برای اولین بار از زمان تهاجم نیروهای ترکیه به شمال، خشم جمهوری کوروش، عضو اتحادیه اروپا و انبوهی از ترک‌های قبرس را برانگیختند. در سال 1974

EU frowns at North Cyprus pre-election stunt

یکی از رهبران ترک قبرس در روز سه شنبه (6 اکتبر) زودتر از انتخابات آخر هفته اعلام کرد که مقامات در قبرس جدا شده شمالی قرار است قطعه ساحلی شهر مورد مناقشه واروشا را که مدت ها محصور شده بود، آغاز کنند.

این تغییر، جرقه تظاهراتی را در جمهوری قبرس که اکثریت یونانی زبان دارند، برانگیخت، که تمرینات اقتدار خود را بر دو سوم جنوبی جزیره، که توسط یک منطقه حائل تحت نظارت سازمان ملل از شمال جدا شده است، انجام می دهد.

TRNC که اکنون با جمعیتی بالغ بر 300000 نفر تخمین زده می شود، پس از اشغال شمال توسط ترکیه در واکنش به کودتا که هدف آن الحاق قبرس به یونان بود، ایجاد شد.

عصات تولک، یک کارمند بازنشسته دولتی 73 ساله، هنگام رای دادن اذعان کرد: «ما در واقع در حال انتخاب رئیس‌جمهوری هستیم که بتواند با یونانی‌های قبرس در رابطه با توطئه پیش رو برای قبرس مذاکره کند.»

“قدرت از ترکیه”

این انتخابات در بحبوحه تنش‌ها در شرق مدیترانه بر سر بهره‌برداری عمدی از هیدروکربن‌ها بین ترکیه از یک سو و یونان به‌عنوان متحد نهایی آن قبرس از یک سو برگزار می‌شود.

اردوغان در هفته باقیمانده، در کنار تاتار، بازگشایی جزئی واروشا، تفرجگاه ساحلی در شهر فاماگوستا را اعلام کرد که زمانی که ستاره‌های هالیوود را به خود جلب کرد، ساکنان یونانی-قبرسی آن را در طول تهاجم ترکیه ترک کردند.

تغییر برای اجازه کمک به مهمانان به خانه متروکه و متروک قبلاً توسط آکینجی و نوعی از نامزدها محکوم شده بود که آن را دخالت ترکیه در انتخابات می دانستند.

علاوه بر این، افتتاحیه پنج‌شنبه پایانی مورد انتقاد شدید جمهوری قبرس، اتحادیه اروپا و مکان‌های متحد در سراسر جهان قرار گرفت.

کمال بایکالی، بنیانگذار محله غیرمقامات، اتحاد قبرس نو، به خبرگزاری فرانسه توصیه کرد: «فضای غالب این انتخابات این است که چگونه می‌توانیم روابط خود را با ترکیه تعریف کنیم.»

11 نامزد در نظرسنجی ها شرکت کردند و آکینجی 72 ساله پیشتاز، سوسیال دموکرات است که طرفدار سست کردن روابط با آنکارا است و باعث دشمنی اردوغان برای او شده است.

آکینجی پس از رأی گیری اذعان کرد: «دو احتمال وجود دارد که اکنون سنتی نیستند. “کسی آماده است که ما به طور مؤثر وجود داشته باشیم، ممکن است به احتمال زیاد طاعون وجود داشته باشد.

و دومین مورد، بودن مؤثر سیاسی ما، بودن مؤثر جمعی است، و من دقیقاً در اینجا در رابطه با مداخله ترکیه صحبت می کنم.

مذاکرات برای اتحاد مجدد در تمام مدت زمان کار آکینجی به بن بست خورده بود، و این به طور انتقادی به دلیل درخواست خروج ده ها صد سرباز ترک مستقر در TRNC بود.

“افتخار زخمی”

ترکیه از تاتار ناسیونالیست 60 ساله، که در حال حاضر «نخست وزیر» شمال جدا شده است، حمایت می کند، که روز یکشنبه اصرار داشت که «کره شمالی و ما اصرار داریم».

تاتار با تشویق حامیانش اذعان کرد: «ما سزاوار این هستیم که بر فرض حاکمیت برابر تمرکز کنیم.

یکتان ترکیلماز، محققی در برلین، که عمدتاً در برلین است، تصدیق کرد که بسیاری از ترک‌های قبرس به دلیل آنچه مداخله آنکارا می‌دانند، «از شرف و هویت خود زخمی شده‌اند».

این انتخابات در بحبوحه یک بحران مالی برگزار می‌شد که به دلیل همه‌گیری عمیق‌تر شده بود، که تا حد زیادی بخش گردشگری را بسته و منجر به بسته شدن فرودگاه ارجان در شمال و جنبه‌های گذرگاهی به جنوب جزیره شد.

این ویروس جان چهار نفر را گرفته است و بیش از 800 مورد کووید-19 در TRNC تأیید شده است.

Rate this post
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Skype

لیست املاک در قبرس شمالی

محدوده قیمت (تومان)
محدوده قیمت (تومان) - slider
1،580،000،00012،990،000،000
انتخاب نوع ملک
پروژه دافین اٌ لِ آ قبرس شمالی
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,200,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,580,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,730,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,730,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 6,030,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,800,000,000 تومان است.

ثبت نام مشاوره رایگان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با مشاور