قبرس طرح تحریم بلاروس اتحادیه اروپا را مسدود کرد

خانه - Euractiv - قبرس طرح تحریم بلاروس اتحادیه اروپا را مسدود کرد

به گفته منابع، طرح‌های اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ها علیه بلاروس، گروگانی برای سیاست‌های داخلی است که یکی از وفاداران اتحادیه اروپا به عنوان خطری برای اعتبار این اتحادیه توصیف می‌کند.

اتحادیه اروپا سه هفته در گذشته متعهد شد که تحریم هایی را علیه بلاروس به دلیل تقلب در انتخابات و نقض حقوق بشر اعمال کند، با این حال اتحادیه اجماع محور از اجرای این وعده توسط قبرس که به عنوان یکی از کوچکترین شرکت کنندگان آن شناخته می شود، ممانعت به عمل آورد.

قبرس دیگر با تحریم‌های بلاروس منطبق نخواهد شد، مگر اینکه اتحادیه اروپا نیز تحریم‌هایی را علیه همسایه خود، ترکیه، در یک ردیف جداگانه اعمال کند که تنش‌ها را در دریای مدیترانه جاپ افزایش داده است.

به نظر می رسد گفتگو با قبرس توسط رئیس شورا، چارلز میشل، از رفع بن بست حمایت نکرد.

Charles Michel vows to defend Cyprus rights in Turkey standoff

چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، چهارشنبه (16 سپتامبر) متعهد شد که این اتحادیه از حقوق عضو قبرس در قبرس در بن بست خود با ترکیه بر سر حقوق دریایی و حیاتی دفاع خواهد کرد.

گفتگوی میشل با جزیره یک روز پس از آن صورت می گیرد که ترکیه اذعان کرد…

نمایندگان اتحادیه اروپا در یک گردهمایی روز چهارشنبه به دنبال قطع بن بست بودند، با این حال، گفتگوها با شکست مواجه شد، حتی زمانی که مدیر اجرایی اتحادیه، اورسولا فون در لاین، در سخنرانی خود در رابطه با اتحادیه ابراز تاسف کرد که دیپلماسی اتحادیه اروپا به طور واقعی توسط ابزاری فلج شده بود. که به یک کشور انرژی وتو را بر روی 26 مختلف می دهد.

یکی از وفاداران اتحادیه اروپا اذعان کرد: «اتحادیه اروپا مستعد بی ربطی است، این خطری برای اعتبار ما است. ما باید به رای اکثریت واجد شرایط در مورد اختلالات صریح، حقوق بشر، تحریم‌ها ادامه دهیم.»

بن‌بست تحریم‌های بلاروس، که قرار است نشان‌دهنده تعهد اروپا به دموکراسی و حقوق بشر باشد، هر هفته زودتر از نشست سران اتحادیه اروپا رخ می‌دهد که اکنون در خطر گرفتار شدن بر سر دانستن یا نداشتن خط طاقت‌فرسا با ترکیه است.

ردیف قله بافندگی

قبرس می‌گوید دیگر تحریم‌ها را در مخالفت با افسران بلاروس در چک لیستی که پس از انتخابات مناقشه‌آمیز 9 اوت تهیه می‌شد، تشدید نخواهد کرد، مگر اینکه حرکتی موازی در مخالفت با ترکیه انجام شود.

یک دیپلمات قبرسی اذعان کرد: «با این وجود، ما دیگر برای اجرای نقشه‌ای که در آن اجرا می‌کنیم، متفاوت نیستیم». ما با اعمال تحریم‌ها علیه بلاروس دیگر هیچ اختلالی را در خود نخواهیم داشت، با این حال، اکنون می‌دانیم که برای پیشبرد هر فرآیندی به موازات آن، یک کار سیاسی داریم.»

قبرس از اتحادیه اروپا می‌خواهد تحریم‌های بیشتری را در مخالفت با شرکت‌ها و افرادی در ترکیه که توانایی ایجاد اختلاف بر سر دارایی‌های حیاتی در دریای مدیترانه جاپ را دارند، اعمال کند.

ترکیه حفاری برای پیشبرد نفت و گاز قبرس در دوازده ماه آخر را بدون توجه به هشدارهای بروکسل آغاز کرد، و ترس از تشدید ارتش در دریای مدیترانه جاپ پس از آن که متحدان ناتو یونان و ترکیه مانورهای دریایی را در داخل کشور برگزار کردند، افزایش یافت.

قبرس از اینکه برخی از مکان‌های اتحادیه اروپا در سرتاسر جهان، از جمله آلمان، تمایلی به خصومت با ترکیه ندارند و به گفتگو، تجارت و پیوندهای ویزا برای دوری از این وضعیت ناامید هستند، ناامید شده است.

این مناقشه تنش‌های مختلف را از مداخله ترکیه در سوریه و لیبی گرفته تا آنچه اتحادیه اروپا می‌گوید در حال افزایش استبداد تحت رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه است، کاهش داده است.

وزرای بین‌الملل اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه بعدی، تلاش خواهند کرد تا یک توطئه را از طریق آنچه یکی از دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا که به عنوان «بیشترین نگرانی برای اتحادیه اروپا در روزهای آینده بیان می‌کند» کشف کنند.

یکی دیگر از دیپلمات‌ها اذعان کرد که قبرس به دنبال مصالحه بوده است و پیشنهاد کرد که بهترین ترک از فهرست افراد پیشنهادی برای تحریم حذف شود، علیرغم این واقعیت که او اذعان داشت که قبلاً بعید به نظر می‌رسید که منازعه شود و مناقشه نیز می‌تواند بی‌طرفانه به آن ادامه دهد. اجلاس سران 24 تا 25 سپتامبر.

این دیپلمات قبرسی اذعان کرد که انتظارات کمی از هرگونه توافق رهبران برای یادگیری راه حل برای رسیدگی به ترکیه دارد.

دیپلمات قبرسی اذعان کرد: «من در مورد برگزاری این نشست تردیدهای جدی دارم. من میانجی می‌کنم که این می‌تواند بی‌طرفانه به ترک‌ها لشکرهای ما را نسبتاً معتدل نشان دهد تا اینکه به آنها اطلاع دهد که ما در حال حرکت در این زمینه هستیم.»

Rate this post
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Skype

لیست املاک در قبرس شمالی

محدوده قیمت (تومان)
محدوده قیمت (تومان) - slider
1،590،000،00013،230،000،000
انتخاب نوع ملک
پروژه دافین اٌ لِ آ قبرس شمالی
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,230,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,590,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,760,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,740,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 6,070,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000,000 تومان است.

ثبت نام مشاوره رایگان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با مشاور