نیکوزیا با مهاجران غیر قانونی که از قبرس شمالی عبور می کنند مبارزه می کند

خانه - Euractiv - نیکوزیا با مهاجران غیر قانونی که از قبرس شمالی عبور می کنند مبارزه می کند

در قبرس قرنطینه ویروس کرونا در قبرس، مقامات به خدمه پناهجویان یک انتخاب واضح دادند: رفتن به یک کمپ پر ازدحام یا رفتن به خانه.

این جزیره مدیترانه ای آن را گامی متمایز برای پرداخت پول می دانست – کشوری که دارای یک میلیون نفر واقعی است، اکنون بالاترین نرخ سرانه پناهندگی در اروپا را دارد.

یکی از نیجریه ای ها که اکنون در مجموعه ای از چادرهای سازمان ملل و کلبه های پیش ساخته احاطه شده با سیم تیغ احاطه شده اند، گفت: برای مهاجران، زمانی تقاضای زیادی پیدا کرد، یک تأسیسات ساخته شده برای 200 نفر که اکنون حدود 800 نفر را در خود جای داده است.

او زمانی به یکی از تعداد انگشت شماری پناهجو تبدیل شد که در ابتدا در آپارتمان های استراحتگاهی در استراحتگاه ساحلی آیا ناپا اسکان داده شده بودند، که در هر مورد به دلیل همه گیری همه گیر متروک شده بود.

او می‌گوید روزی از آنها خواسته شد: “یا در اتوبوس دریافت می‌کنید یا به کاغذی امتیاز می‌دهید که اعلام می‌کند باید به کشورتان کمک کنید.”

او گفت: «یک بار آنقدر شبیه فلش شد که هیچ کس وقت فکر کردن نداشت. “هر چیزی یک بار در یک سرعت می شد، ما در زمان برای خواندن مقاله غرق نشدیم.”

این مرد نیجریه ای که نخواست نامش فاش شود، اکنون در میان توده های زیادی است که در اردوگاه پورنارا در کوکینوتریمیتیا در نزدیکی پایتخت نیکوزیا زندگی می کنند، جایی که احتمالاً ممکن است علاوه بر موج گرما، دمای هوا به 43 درجه سانتیگراد برسد.

این تغییر خشم گروه‌های حقوق بشری مانند شورای پناهندگان قبرس را برانگیخت که گفت مهاجران با “پیش‌شرط‌های بسیار پیچیده‌ای” در “کمپ بسته، شلوغ و چادری… بدون سوابق مشخص در مورد زمان اجازه خروج” روبرو هستند.

اما قبرس می‌گوید که شاید دیگر نتواند به اندازه کافی از 19 میلیون یورو صورتحساب سالانه مهاجران خانگی در محل اقامت استفاده کند و از اتحادیه اروپا درخواست کمک می‌کند زیرا جریان ورودی نرخ کاهش را نشان نمی‌دهد.

جزیره تقسیم شده

نیکوس نوریس، وزیر داخله، از خبرگزاری فرانسه خواست که برای طیف وسیعی از مهاجران، تفاوت با کمپ‌ها، سرعت اسکان شهری ناایمن توسط مالکان بی‌وجدان است.

نوریس خواهان تسریع روند پناهندگی و بازگشت به کشور است و اصرار دارد که “اکنون تعداد زیادی از مهاجران را در خود جای داده ایم و 75 درصد دیگر پناهنده نیستند.”

اتحادیه اروپا می‌گوید که در بهار 2019، قبرس سه بار در هر ماه به اندازه یونان، تابعیت پناهندگی دریافت می‌کند که بر اساس جمعیت تنظیم شده است.

این جریان به دلیل گذشته تاریخی مضطرب قبرس، شرقی ترین عضو اتحادیه اروپا که در ۸۰ کیلومتری کشتی دریایی ترکیه واقع شده است، به نصف رسیده است و از زمان یک جنگ فشار حفاظتی در سال ۱۹۷۴ تقسیم شده است.

جمهوری قبرس جنوب را کنترل می کند در حالی که یک نهاد جدایی طلب تحت حمایت ترکیه، یک سوم شمالی را کنترل می کند و از سوی آنکارا بهترین شناخته شده است.

امروزه، شمال قبرس به دروازه ای برای تعداد فزاینده ای از مهاجرانی که با قایق نزدیک می شوند، تبدیل شده است.

بسیاری، مرد نیجریه ای را تصور می کنند، سپس از منطقه حائل 184 کیلومتری تحت مدیریت سازمان ملل عبور می کنند، حتی به این دلیل که به طور رسمی زیر محدودیت های ویروس کرونا بسته می ماند.

پیام پیچیده

وزارت داخله می گوید از زمانی که «مسیر بالکان» مهاجران از ترکیه به اروپای مرکزی در سال 2015 مسدود شد، عملکرد پناهندگی در قبرس افزایش یافت – از 2253 آن 365 روز به 13648 در سال 2019.

در حالی که بسیاری از مناطق در سراسر جهان تحت تأثیر جنگ و درگیری‌های قومی – به ویژه سوریه و کامرون – می‌آیند، این وزارتخانه می‌گوید که متقاضیان هندی، پاکستانی و بنگلادشی تا این لحظه در این 365 روز از مناطق جنگی فراری بیشتر بوده‌اند.

نوریس اصرار داشت که «بله، ما برای میزبانی از پناهندگان بسیار تیزبین هستیم. اما ما دیگر نمی توانیم در این کشور با این تعداد، میزبان آخرین مهاجران اقتصادی باشیم.

از آنجایی که این مرد نیجریه ای یک بار به دستور محل کار نوریس به کمپ منتقل شد، او قادر به ترک آن نبود. صرف نظر از کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا، مهاجران همچنان در آنجا تحت پوشش وزارت بهداشت با اشاره به شیوع گال در کمپ بازداشت می‌شوند.

Doros Polycarpou از خدمه حقوق مهاجران KISA گفت که انتقال افراد به اردوگاه ها و عدم استفاده از احتمال جذابیت زمانی به “نقض بیش از حد” نکات موجود تبدیل شد.

“این توطئه است که در آن پیام می دهد: در مورد قبرس به هیچ وجه اضافی نباشید.”

یکی دیگر از پناهجویان نیجریه ای که علاوه بر این خواست نامش فاش نشود، گفت که در مواجهه با انتخاب در اوایل شاید احتمالاً علاوه بر این، او بازگشت به کشور را انتخاب کرده است.

او گفت: «من یک بار زودتر از زمانی که برای اولین بار به قبرس رسیدم وارد کمپ شدم. «من تیزبین نیستم که حرفم را عوض کنم. همیشه. این یک وضعیت نامطلوب است.»

“زمان بسیار پیچیده”

نوریس گفت که پیشرفت‌ها در سطح پایین‌تری انجام شده است و پس از مقابله با شیوع گال، مهاجران می‌توانند مانند کوفینو، یکی دیگر از کمپ‌های مهاجران، از پورنارا ببندند و به بیرون بروند.

وی همچنین گفت که قبرس هیچ مورد COVID-19 را در میان مهاجران گزارش کرده است.

نوریس، که در ماه دسامبر منصوب شد، برای تسریع روند پناهندگی، استخدام کارگران منحصر به فرد و پیشنهاد مقررات برای کاهش پیش بینی قطعنامه نهایی تلاش می کند.

علاوه بر این، او یک کمپین بازاریابی پیامکی چندزبانه راه‌اندازی می‌کند تا از مهاجران فریاد بزند که قبرس، که در خارج از مرزهای اروپا طرح شنگن آغاز می‌شود، دیگر هرگز دروازه ورود به اتحادیه اروپا نیست.

مهمتر از همه، او با اشاره به چالش های ادغام تعداد زیادی از پناهندگان در یک جمعیت کوچک، خواستار تقویت بیشتر اتحادیه اروپا شد.

او هشدار داد که موضوع قبرس احتمالاً ممکن است در ماه های آینده دوباره تشدید شود.

او گفت: «اگر ترکیه… به فرستادن مردمی به قابلیت‌های اشغالی قبرس ادامه دهد» که پس از آن منطقه حائل را پلید می‌کنند، «ما در یک زمان واقعاً بسیار پیچیده غوطه‌ور خواهیم شد».

Rate this post
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Skype

لیست املاک در قبرس شمالی

محدوده قیمت (تومان)
محدوده قیمت (تومان) - slider
1،580،000،00012،990،000،000
انتخاب نوع ملک
پروژه دافین اٌ لِ آ قبرس شمالی
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,190,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,580,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,720,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,730,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 6,020,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,800,000,000 تومان است.

ثبت نام مشاوره رایگان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با مشاور