اخم اتحادیه اروپا از شیرین کاری قبل از انتخابات قبرس شمالی

خانه - Euractiv - اخم اتحادیه اروپا از شیرین کاری قبل از انتخابات قبرس شمالی

یک رئیس ترک قبرس روز سه شنبه (6 اکتبر) زودتر از انتخابات آخر هفته اعلام کرد که مقامات در قبرس جدا شده شمالی باید بخش ساحلی شهر مورد مناقشه واروشا را که مدت طولانی حصارکشی شده است، ایجاد کنند.

دولت به رسمیت شناخته شده بین المللی جزیره تقسیم شده مدیترانه به طور تکانشی این تصمیم را به عنوان یک «شلیک پیش از انتخابات» محکوم کرد و گفت که احتمالاً احتمالاً ممکن است اعتراضات احتمالی هتلی به شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا باشد.

ارسین تاتار، نخست‌وزیر ترک قبرس، پس از نشستی در آنکارا با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، به خبرنگاران آموزش داد که «وافت از صبح پنج‌شنبه برای عموم منتشر خواهد شد».

جوزپ بورل، مسئول پوشش خارجی اتحادیه اروپا، گفت که این اتحادیه در رابطه با اعلام مربوط به واروشا – بخش وسیع‌تر عرصه فاماگوستا – به «بسیار نگران» تبدیل شد و بر «فوریت بازگرداندن خودباوری و اکنون دیگر ایجاد تفرقه بیشتر» تأکید کرد.

ارتش ترکیه از زمانی که ساکنان قبرس یونانی آن هنگام حمله به شمال قبرس در سال 1974 و در راستای کودتای مهندسی شده آتن در تلاش برای اتحاد جزیره با یونان، فرار کردند، حصارکشی را نجات داده است.

تاتار راست‌گرا با حمایت آنکارا در انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه در شمال قبرس در مخالفت با مصطفی آکینجی، رئیس‌جمهور کنونی، که به عنوان یک اتحاد مجدد مشروع و معقول تلقی می‌شود، کار می‌کند.

ترکیه، ملت واحدی که جمهوری ترکیه خودخوانده قبرس شمالی (TRNC) را به رسمیت می شناسد، مدت زیادی است که قصد دارد واروشا را ایجاد کند.

اردوغان روز سه شنبه از اعلامیه تاتار به عنوان یک “عزم بی باک” استقبال کرد.

ما امیدواریم که واروشا کاملاً منشأ پیدا کند. اردوغان گفت: ما آماده ایم که در این زمینه هر گونه اقدام سخت گیرانه ای را به مقامات TRNC ارائه کنیم.

این یک حقیقت مسلم است که واروشا یک قلمرو ترک نشین قبرس است. تصمیم در مورد آن با مقامات ترک قبرس است.»

در شمال نیکوزیا، آکینجی دیوانه گفت که اعلامیه واروشا در آنکارا به منزله «مداخله در انتخابات ما» و «ننگ دموکراسی ما» است.

کیریاکوس کوسیوس، سخنگوی دولت قبرس گفت: «به شدت عزم ترکیه اشغالگر و ارسین تاتار تشویق کننده آن برای افزایش ورود به واروشا را محکوم می‌کند».

او گفت که این تبدیل به یک شیرین کاری پیش از انتخابات شد که در آنکارا، در آستانه انتخابات برای رئیس جدید قبرس ترک ها ایجاد شد.

این اداره جذاب و غیرقانونی ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و تمامی هیئت‌های جهانی محکوم خواهد شد.

شورای امنیت قطعنامه های زیادی را صادر کرده است که در آن خواهان اداره سازمان ملل بر واروشا و بازگشت ساکنان سنتی یونانی قبرس آن شده است.

در بروکسل، الیور ورهلی، کمیسر توسعه اتحادیه اروپا، روز سه‌شنبه هشدار داد که اعلامیه واروشا «اکنون دیگر به کاهش تنش در قلمرو کمک نمی‌کند».

بورل گفت: این رویدادها باعث افزایش تنش و تهدید می‌شود که تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات در مورد حل و فصل قبرس را پیچیده می‌کند.

 

Rate this post
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Skype

لیست املاک در قبرس شمالی

محدوده قیمت (تومان)
محدوده قیمت (تومان) - slider
1،530،000،00013،090،000،000
انتخاب نوع ملک
پروژه دافین اٌ لِ آ قبرس شمالی
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,030,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,530,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,540,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,670,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,840,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,750,000,000 تومان است.

ثبت نام مشاوره رایگان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با مشاور