اردوغان: قبرس باید تقسیم شده بماند

خانه - Euractiv - اردوغان: قبرس باید تقسیم شده بماند

رئیس‌جمهور ترکیه اذعان کرد که با مشورت روز یکشنبه در مورد شمال تحت کنترل ترک‌ها که توسط جنوب یونانی‌زبان به رسمیت شناخته‌شده بین‌المللی به عنوان یک اقدام تحریک‌آمیز محکوم شده است، طرفدار یک تقسیم ابدی «دو زبانه» قبرس است.

رجب طیب اردوغان علاوه بر این، از واروشا در شمال دیدن کرد، یک تفرجگاه مجلل که زمانی تبدیل به شهر ارواح در امتداد منطقه حائل کشورهای متحد شده است که از زمان تهاجم ترکیه به شمال در سال 1974، جزیره مدیترانه را تجزیه کرده است.

اردوغان پس از ورود به سی و هفتمین سالگرد جمهوری خودخوانده ترک قبرس شمالی که تنها توسط آنکارا به رسمیت شناخته شده است، اذعان کرد: «در قبرس دو ملت و دو دولت جداگانه وجود دارد».

تصمیم بر این است که مذاکراتی برای پاسخ به فرض دو کشور جداگانه انجام شود.»

اردوغان با اظهار نظر در مورد تلاش‌های قدیمی و ناموفق سازمان ملل برای اتحاد مجدد جزیره به عنوان یک سخنرانی فدرال دو جمعی، عبارت «شما می‌خواهید لباس‌های این روز را در روز قبل از آفتاب خشک نکنید» را حذف کرد.

این اظهارات نشان دهنده یک شکست اضافی برای امیدها برای اتحاد مجدد جزیره بود – تجزیه بین جمهوری قبرس، عضو اتحادیه اروپا، که دو سوم جنوبی جزیره را کنترل می کند، و شمال، تحت اشغال ترکیه.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مشورت رهبر ترکیه با وی انتقاد کرد.

EU frowns at North Cyprus pre-election stunt

یکی از رهبران ترک قبرس روز سه شنبه (6 اکتبر) زودتر از انتخابات آخر هفته اعلام کرد که مقامات در قبرس جدا شده شمالی قرار است بخش ساحلی شهر مورد مناقشه واروشا را که مدت طولانی حصارکشی شده است، باز کنند.

بورل در بیانیه ای اذعان کرد: «پیام اتحادیه اروپا به طرز وحشتناکی قطعی است: این شکلی از چیزهایی که برای حل و فصل کامل قبرس توضیح داده می شود، به غیر از فرض قطعنامه های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد.»

“در این شناخت، ما از اقدامات امروز در مورد “واروشا” و “اظهاراتی که با نکات سازمان ملل در مورد حل و فصل مسابقه قبرس در تناقض هستند” ابراز تاسف می کنیم. اتحادیه اروپا افزود: آنها بی اعتمادی و تنش بیشتری را در مکان ایجاد می کنند و تصمیم می گیرند که فوراً معکوس شوند.

“تحریک”

در مرحله‌ای از مشورت اردوغان، جت‌های ترکیه ردهای بخار را به شکل سوپراستار و هلال پرچم ترکیه در آسمان بر جای گذاشتند که آینه‌ای از پرچم بزرگی بود که مدت‌ها پیش در دامنه کوه سنگی در شمال نقاشی شده بود.

در همین حال، در جنوب، یونانی‌های قبرس علیه مشورت او در یک ایست بازرسی در امتداد خط سبز تحت نظارت سازمان ملل تظاهرات کردند.

رایزنی اردوغان با سخنرانی ترکیه در بحبوحه تشدید تنش ها در جزیره و شرق مدیترانه صورت می گیرد و جمهوری قبرس آن را “تحریکی بی سابقه” محکوم می کند.

از زمانی که ارسین تاتار، ملی‌گرای ترکیه‌ای مورد حمایت اردوغان، به عنوان رهبر ماه نهایی شمال انتخاب شد، اتحاد مجدد نهایی راه طولانی‌تری را در نظر گرفته است.

تاتار دیگر مانند سلف خود، مصطفی آکینجی، که از اتحاد مجدد در ساختار سخنرانی فدرال دفاع می کرد، به علاوه از راه حل دو گفتاری حمایت می کند.

کشف نهایی مذاکرات صلح با یارانه سازمان ملل، مطابق با اتحاد مجدد جزیره، در سال 2017 شکست خورد.

شهر ارواح “پیک نیک”

رایزنی اردوغان با ترکیه در حالی صورت گرفت که ترکیه بی‌رحمانه با یونان و قبرس همسایگان خود بر سر سرزمین‌های دریایی که گمان می‌رود ذخایر گاز کوهستانی را در خود نگه می‌دارند، دعوا کرده است.

رهبر ترکیه گفت: «ما می‌توانیم به آموزش لرزه‌نگاری خود ادامه دهیم و فعالیت‌های حفاری در شرق مدیترانه را ادامه دهیم، مگر اینکه به یک شهرک جذاب نیز دست پیدا کنیم».

نیکوس آناستاسیادس، رئیس جمهور قبرس، مشورت اردوغان با آن را محکوم کرد، به همان اندازه که او آن را «اقدام تجزیه طلبانه تاریخی اعلام رژیم غیرقانونی» در شمال می‌داند.

وی اذعان کرد که رایزنی اردوغان با تلاش‌های سازمان ملل برای حل و فصل «توضیح قبرس» در گفتگوهای بین یونانی‌ها و ترک‌های قبرس، آتن، آنکارا و لندن با قدرت استعماری قدیمی، «اژدر» بوده است.

تهاجم ترکیه در سال 1974 به دلیل کودتای مهندسی شده آتن که برای متحد کردن قبرس با یونان طراحی شده بود آغاز شد و در 15 نوامبر 1983 با اعلامیه TRNC به تصویب رسید.

اردوغان روز یکشنبه تاکید کرد که «یک قربانی واقعی در موضوع قبرس، ترک‌های قبرس هستند که حقوق و وجودشان سال‌هاست که دیگر با موفقیت شناخته نشده است».

او سپس از واروشا بازدید کرد، که زمانی زمین بازی افراد مشهور و لقب «جواهری مدیترانه» بود، با این حال از آن زمان رها شده و حصارکشی شده است، اماکن اقامتی و رستوران‌های مجلل قدیمی‌اش که در حال حاضر خراب شده و توسط علف‌های هرز رشد کرده است.

Varosha villa

Erdogan plans picnic at reopened Cypriot ghost town

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه (26 اکتبر) اذعان کرد که در 15 نوامبر با یک استراحتگاه ساحلی که برای مدت طولانی در شمال قبرس بسته شده است، زودتر از بازگشایی بحث برانگیز این ماه مشورت خواهد کرد.

سربازان ترکیه در 8 اکتبر تا حدی نوار ساحلی واروشا را بازگشایی کردند که انتقادهای بین المللی را برانگیخت.

اردوغان که قبلاً اذعان کرده بود که احتمالاً در واروشا یک “پیک نیک” خواهد داشت، پس از غم و اندوه و در حالی که باران سخنران را کوبید، وارد شد.

در صحبت کردن با دوربین های تلویزیونی در کنار تاتار، او در واقع واروشا مفید مورد بازسازی قرار گرفت.

او اذعان کرد: «این فضا سال‌هاست که بسته شده است، مایل‌ها زمان برای باز کردن ابتکارات فرا رسیده است.

رئیس سخنرانی ترک قول غرامت به یونانی‌های قبرسی که زمین، خانه‌ها و آژانس‌های خود را در شهر ارواح از دست دادند، داد.

وی اذعان داشت: در صورت جذب مالکان قانونی به کمیسیون املاک، غرامت املاک آنها پرداخت می شود.

Rate this post
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Skype

لیست املاک در قبرس شمالی

محدوده قیمت (تومان)
محدوده قیمت (تومان) - slider
1،570،000،00013،150،000،000
انتخاب نوع ملک
پروژه دافین اٌ لِ آ قبرس شمالی
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,160,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,570,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,680,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,720,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,980,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,790,000,000 تومان است.

ثبت نام مشاوره رایگان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با مشاور