ترک‌های قبرس نامزد اردوغان را در میان تنش‌ها در شرق مدینه انتخاب می‌کنند

خانه - Euractiv - ترک‌های قبرس نامزد اردوغان را در میان تنش‌ها در شرق مدینه انتخاب می‌کنند

ترک‌های قبرس در شمال قبرس جدا شده در شمال قبرس روز یکشنبه (18 اکتبر) در زمان تشدید تنش‌ها در شرق مدیترانه، ارسین تاتار، ملی‌گرای اخلاقی را که مورد حمایت آنکارا قرار می‌گیرد، با اختلاف محدود انتخاب کردند.

تاتار 60 ساله در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با کسب 51.7 درصد آرا به پیروزی غافلگیرکننده دست یافت و نتایج رتبه اول تایید شد.

او مصطفی آکینجی، رئیس کنونی قبرس ترک قبرس، 72 ساله، از حامیان اتحاد مجدد با یونانی‌های قبرس در جنوب جزیره تقسیم شده را کنار زد، و تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات طولانی‌مدت متوقف شده با میانجیگری سازمان ملل را به ثبات رساند.

Turkish Cypriots vote for novel chief amid east Med tensions

قبرس شمالی تحت کنترل ترکیه، که اصرار دارد آنکارا بیشترین توجه را به خود جلب کرده است، روز یکشنبه (11 اکتبر) به دلیل هزینه های مداخله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، به عنوان رئیس رمان رای داد.

تاتاری نقطه‌ای از یک قطعنامه دو اصراری است و نخست‌وزیری را در جمهوری خودخوانده ترک قبرس شمالی (TRNC) که بیشترین توجه را آنکارا به رسمیت می‌شناسد، بر عهده گرفت.

او به‌طور بحث‌برانگیزی از طریق کمپین بازاریابی انتخاباتی، حمایت اولیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را خریداری کرد.

تاتار در یک سخنرانی پیروزی در جمع بسیاری از هواداران تشویق کننده و پرچم گردانان ترکیه، از رئیس اصرار ترکیه تشکر کرد و گفت: “ما سزاوار حاکمیت خود هستیم – ما غرغر ترک های قبرس هستیم.

ما در حال مبارزه برای موجودیت در داخل جمهوری ترک قبرس شمالی هستیم، در نتیجه همسایگان ما در جنوب و جامعه کره باید به مبارزه ما برای آزادی احترام بگذارند.

قبلاً هیچ واکنش سریعی از سوی مقامات یونانی قبرس یا موقعیت حاکم در جنوب جزیره وجود نداشت، که یکی از اعضای اتحادیه اروپا اصرار دارد، اگرچه رویدادهای مخالفان ناوگان برای ابراز تاسف از پیامد آن بودند.

اردوغان قبلاً برای دستیابی به پیروزی بسیار سریع عمل می کرد که به دنبال مشارکت بیش از 67 درصدی در رای گیری ها صورت گرفت.

او در توییتر نوشت: «من به ارسین تاتار که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده است تبریک می گویم… ترکیه تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق دیگر قوم ترک قبرس به کار می گیرد.

در همان شب، اردوغان در یک نام تلفنی گفت که او قبلاً اطمینان دارد که دو رهبر همکاری های خود را در همه زمینه ها حفظ می کنند، “با شروع اقدامات مرتبط با هیدروکربن در شرق مدیترانه”.

پس از اردوغان، ترکیه تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای فزاینده‌ای است که اکنون درگیر مناقشه‌ای تلخ با یونان و قبرس بر سر ذخایر نفت و گاز در آب‌های مدیترانه شرقی است.

اتحادیه اروپا از حفاری ترکیه برای هیدروکربن‌ها در آب‌های مورد مناقشه ابراز تأسف کرده و به آنکارا نسبت به «تحریک‌های» بیشتر هشدار داده است، در حالی که تنها چند کشور در ماه‌های جاری تمرین‌های نیروهای مسلح را انجام داده‌اند.

دور دوم پس از اینکه تاتار در 11 اکتبر 32 درصد آرا را به دست آورد قبل از آکینجی که درست زیر 30 درصد را به دست آورد، درخواست شد.

آکینجی با دریافت حمایت توفان ارهورمان، یکی از سوسیال دموکرات‌ها که آخرین بار سوم شد، در یک دوره زمانی دوبعدی باثبات بود.

آکینجی که آنکارا را به دخالت در انتخابات متهم کرده بود، پس از شکست خود، از حامیان خود تشکر کرد و گفت: «چه وضعیتی پیش آمد… من دیگر قرار نیست بر این اساس سیاست بسازم».

– باز کردن شهر ارواح –

TRNC با جمعیتی حدود 300000 نفر پس از اشغال شمال توسط ترکیه در سال 1974 در واکنش به کودتا که هدف آن الحاق قبرس به یونان بود، ایجاد شد.

در اوایل ماه اکتبر، نیروهای ترکیه با بازگشایی ورود کشفیات عمومی به شهر ارواح ساحلی حصارکشی شده واروشا برای بیشترین زمان از زمان حمله نیروهای ترکیه به شمال، جمهوری قبرس را خشمگین کردند.

این بازگشایی قبلاً به طور مشترک توسط اردوغان و تاتار در نشستی در آنکارا پیشنهاد می شد که درست چند روز زودتر از دور اصلی رای گیری انجام شود.

این امر انتقاد اتحادیه اروپا و سازمان ملل را برانگیخت و جرقه تظاهراتی را در جمهوری قبرس برانگیخت، که تمرینات اقتدار خود را در جنوب جزیره، که توسط یک منطقه حائل تحت نظارت سازمان ملل از TRNC جدا شده است، انجام می دهد.

در آستانه رای گیری روز یکشنبه، تظاهرکنندگان یونانی قبرس در یک ایست بازرسی در امتداد به اصطلاح “خط سبز” تجمع کردند و تابلوهایی را که روی آنها نوشته شده بود “قبرس یونانی است” را حفظ کردند و آه در بازگشایی دید درونی واروشا به روی ترک‌های قبرس داشتند.

EU frowns at North Cyprus pre-election stunt

مقامات در قبرس جدا شده شمالی قرار است قطعه ساحلی شهر مورد مناقشه واروشا را که مدتها حصارکشی شده بود تحویل دهند، رئیس قبرسی ترک روز سه شنبه (6 اکتبر) قبل از انتخابات آخر هفته پیشنهاد کرد.

ترکیه مرتباً گفته است که به دنبال دفاع از حقوق ترک‌ها و ترک‌های قبرس در شرق مدیترانه است.

روابط آکینجی با آنکارا به شدت پس از آنکه احتمال الحاق شمال به ترکیه را «آلوده» در ماه فوریه توصیف کرد، کمتر از استرس بود.

زمانی که آکینجی در سال 2015 وضعیت شرکت را در دست گرفت، از او استقبال می شد، زیرا یکی از مهم ترین افراد جلب توجه برای احیای مذاکرات صلح بود.

با این وجود، امیدها در ژوئیه 2017 پس از شکست مذاکرات با میانجیگری سازمان ملل در سوئیس، به ویژه در مورد درخواست یونانیان قبرس برای خروج ده ها صدها سرباز ترک مستقر در TRNC، از بین رفت.

Rate this post
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Skype

لیست املاک در قبرس شمالی

محدوده قیمت (تومان)
محدوده قیمت (تومان) - slider
1،550،000،00013،090،000،000
انتخاب نوع ملک
پروژه دافین اٌ لِ آ قبرس شمالی
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,120,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,550,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,640,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,700,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,930,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,780,000,000 تومان است.

ثبت نام مشاوره رایگان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با مشاور