مهاجرت به قبرس شمالی 2024

خانه - تجربه مهاجرت به قبرس شمالی - مهاجرت به قبرس شمالی 2024

جامع ترین راهنمای مهاجرت به قبرس شمالی ،شامل قوانین و مراحل درج شده در اداره مهاجرت قبرس شمالی

اصولا مهاجرت، فرآیندی است که طی آن افراد یا گروه‌ها به دلایل مختلف، از جمله به دنبال بهبود شرایط زندگی، تحصیل، فرصت‌های شغلی، یا امنیت بیشتر، از کشور خود به کشور دیگری نقل مکان می‌کنند. این پدیده، که ریشه در تاریخ بشر دارد، یکی از جنبه‌های اساسی تحولات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع می‌باشد.

مهاجرت می‌تواند به صورت داوطلبانه، برای کسب تجربه‌های جدید، پیگیری فرصت‌های شغلی، یا تحصیلی اتفاق بیفتد، یا به صورت اجباری، به دلیل شرایط نامساعد سیاسی، اقتصادی یا طبیعی در کشور مبدأ. مهاجرت می‌تواند فرصت‌های بسیاری را برای فرد مهاجر فراهم کند، اما همچنین می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد، از جمله مواجهه با فرهنگ جدید، مسائل قانونی مربوط به ویزا و اقامت، و دشواری‌های ادغام در جامعه میزبان. این سالها به دلیل شرایط موجود مهاجرت ایرانیان افزایش چشمگیری داشته و مقاصدی از جمله کانادا ، استرالیا ، اروپا ، بریتانیا ، ایالات متحده و همچنین ترکیه و قبرس شمالی از مقاصد مهاجرتی هموطنان بوده است. هر کس بنا به شرایط سنی ، تحصیلی ، خانوادگی و مالی خود سعی در پیدا کردن بهترین روش برای مهاجرت به کشوری های دیگر است. ما در ادامه در باره قبرس شمالی و مهاجرت به قبرس صحبت میکنیم و در انتها مقایسه ای بین مهاجرت به قبرس شمالی و دیگر کشور ها انجام خواهیم داد.

مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق اخذ اقامت، یک گام مهم برای دستیابی به یک زندگی بهتر و امن می‌باشد. این کشور با امکانات بسیار خوبی مانند خدمات بهداشتی عالی، زندگی آرام و بدون نگرانی از جرم و جنایت، هزینه زندگی مناسب و دسترسی آسان به بازار کار، فرصت مناسبی برای افرادی است که به دنبال یک زندگی بهتر و خوشبختی هستند. با تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری یا ازدواج، می‌توانید اقامت قانونی در قبرس شمالی بگیرید و به صورت موقت یا دائمی در این کشور زندگی کنید. اگر به دنبال مهاجرت به یک کشور زیبا و امن هستید، مهاجرت به قبرس شمالی یک گزینه عالی خواهد بود. باید توجه داشت که قبرس شمالی بخش جدا شده از جمهوری قبرس با کمک ترکیه است اگر علاقه به دانستن شرایط سیاسی و اطلاعات بیشتر در مورد کشور قبرس شمالی هستید مقاله قبرس شمالی را در نیولایف مطالعه کنید. < درباره قبرس شمالی کلیک کنید >  

قوانین مهاجرت به قبرس شمالی

برای مهاجرت به قبرس شمالی شما باید ابتدا اقامت این کشور را بدست بیاورید و قبل از دریافت اقامت شما نیاز به دریافت ویزای ورود به آن هستید. درست است که قبرس شمالی برای مقاصد گردشگری ویزا نمیخواهد اما اگر قصد شما خرید ملک و اقامت در آن کشور است شرایط کمی متفاوت میشود. تمامی اطلاعات در مورد قوانین مستقیما از وب سایت رسمی اداره مهاجرت قبرس شمالی KKTC به نشانی  http://muhaceretdairesi.gov.ct.tr ترجمه شده است.

جمهوری ترک قبرس شمالی
جمهوری ترک قبرس شمالی

انواع ویزای اجازه اقامت برای مهاجرت به قبرس شمالی

انواع ویزاهای زیر ممکن است برای خارجی هایی که برای درخواست یکی از انواع اجازه اقامت وارد کشور می شوند صادر شود.

ویزا برای اجازه اقامت خانوادگی

به خارجی هایی که برای اجازه اقامت خانوادگی درخواست می دهند می توان تا 90 روز پس از ورود به این منظور ویزا داده شد.

اجازه اقامت با قرارداد خرید ملک

برای کسانی که سند مالکیت دارند که نشان می دهد دارایی غیر منقول هستند می توان ویزا را تا 90 روز صادر کرد.

ویزای درخواست اجازه اقامت دانشجویی

به خارجیانی که برای دریافت مجوز اقامت دانشجویی به این کشور می آیند، ممکن است با ارائه گواهی ثبت نام دانشجویی یا گواهی پیش ثبت نام، ویزای 60 روزه اعطا شود.

روادید برای مقاصد قضایی و اداری

کسانی که بنا به درخواست یا تصمیمات مقامات قضایی یا اداری به کشور می آیند ممکن است برای مدت انجام وظیفه خود ویزای معتبری دریافت کنند.

ویزای تحقیقات علمی

کسانی که برای اهداف تحقیقاتی علمی به کشور می آیند ممکن است برای مدت زمان تحقیق ویزای معتبر دریافت کنند. 

ویزای فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور

به دانشجویانی که در یکی از برنامه های آموزش عالی دو ساله تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند یا حداقل 3 سال در هر یک از برنامه های آموزش عالی چهار ساله در TRNC تحصیل کرده اند، می توان به آنها مدرک داد. ویزا سی روز اعتبار دارد

اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات درباره سایر ویزا های قبرس شمالی نظیر توریستی ، اجازه کار ، ثبت شرکت و ... هستید بر روی شرایط دریافت و تمدید ویزای قبرس شمالی < کلیک کنید >

دریافت کارت اقامت و مهاجرت به قبرس

1-اطلاعات کلی

  • اتباع خارجی که بیش از مدتی که در ویزا یا معافیت ویزا مجاز است یا بیش از 90 روز در TRNC اقامت خواهند داشت، ملزم به دریافت مجوز اقامت هستند، مگر اینکه از نظر قانونی به آنها اجازه داده شده باشد.
  • مجوزهای کار و مجوزهای راه اندازی کسب و کار صادر شده بر اساس قانون مجوزهای کار برای اتباع خارجی و مجوزهای اقامت دائم صادر شده مطابق با قانون مجوزهای اقامت دائم، تا زمانی که معتبر هستند، از نظر این آیین نامه مجوز اقامت محسوب می شوند. و اجازه اقامت جداگانه لازم نیست.
  • خارجیانی که می خواهند بیش از نود روز در TRNC بمانند، در صورت درخواست و داشتن شرایط مورد نیاز برای نوع مجوز اقامت مربوطه، ممکن است اجازه اقامت دریافت کنند.
  • خارجی هایی که در گذشته شرایط لازم برای دریافت اقامت را داشتند، اما مجوز دریافت نکرده بودند.
  • اقامت اتباع خارجی دارای مجوز قانونی در TRNC که در گذشته شرایط اخذ مجوز اقامت را داشته اند اما مجوز اقامت دریافت نکرده اند، همسر و فرزندان آنها، مادران و پدرانی که فرزندان آنها شهروند هستند، خارجیانی که والدین آنها شهروند هستند، خارجی ها که همسر یا فرزندانشان دارای مجوز دانشجویی در TRNC هستند و مقررات ویزا در صورتی که ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن درخواست دهند و ثابت کنند که توانسته اند مجوز اقامت را دریافت کنند، می توانند مجوز اقامت دریافت کنند. گذشته
  • خارجیانی که می خواهند بیش از 90 روز یا بیشتر از مدت زمان اعطا شده توسط ویزا در TRNC بمانند، در صورتی که از نظر قانونی اجازه اقامت در این کشور را نداشته باشند، ملزم به دریافت مجوز اقامت جهت مهاجرت به قبرس شمالی هستند.
  • مجوزهای کار و تأسیس تجاری صادر شده بر اساس قانون اجازه کار برای اتباع خارجی و مجوزهای اقامت دائم صادر شده مطابق با قانون اجازه اقامت دائم، از نظر این آیین نامه، مجوز اقامت محسوب می شود و اجازه اقامت جداگانه محسوب نمی شود. ضروری.
  • اجازه اقامت به خارجی هایی اعطا می شود که می خواهند بیش از 90 روز در TRNC بمانند، با توجه به اینکه درخواست می کنند و شرایط لازم برای مجوز اقامت مربوطه را دارند.
  • خارجیانی که علیرغم رعایت معیارهای مورد نیاز، در گذشته اجازه اقامت دریافت نکرده اند
  • اتباع خارجی که بطور قانونی در TRNC اقامت دارند اما با وجود داشتن شرایط لازم و همسر و فرزندانشان در گذشته مجوز اقامت دریافت نکرده اند. اتباع خارجی که مادر یا پدرشان شهروند TRNC باشد یا همسر یا فرزندانشان دارای مجوز دانشجویی باشند، در صورتی که ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن مقررات اقامت و ویزا درخواست دهند و بتوانند در گذشته ثابت کنند که در گذشته مجوز اقامت دارند، مستحق دریافت اجازه اقامت خواهند بود. آنها معیارهای لازم را داشتند.

منبع اداره مهاجرت قبرس شمالی به زبان ترکی

2-خارجی های معاف از دریافت اقامت

ازدواج خارجی با شهروندان جمهوری ترک قبرس شمالی،

خارجی هایی که مصمم به بی تابعیتی هستند، یکی از راههای مهاجرت به قبرس شمالی میباشد.

اتباع خارجی که کمتر از هجده سال سن دارند و با والدین یا قیم خود در کشور زندگی می کنند.

افراد خارجی که سن آنها بالای هجده سال، کم توان ذهنی یا حداقل پنجاه درصد معلولیت جسمی حرکتی است که با والدین یا قیم خود شهروند یا با والدین یا قیم دارای مجوز قانونی در کشور زندگی می کنند.

کسانی که طبق توافقاتی که جمهوری ترک قبرس شمالی طرف آن است از مجوز اقامت معاف هستند.

کسانی که کارت شناسایی آبی دارند و کسانی که طبق قانون اجازه اقامت دائم دارای مجوز اقامت دائم هستند تا زمانی که مجوز آنها ادامه داشته باشد. یعنی دارندگان بلوکارت بدون هیچ درد سری میتوانند جهت مهاجرت به قبرس شمالی اقدام کنند.

کسانی که طبق قانون مجوز کار اتباع خارجی دارای مجوز کار یا کسب و کار هستند تا زمانی که مجوز آنها ادامه داشته باشد.

طبق گزارش وزارت امور خارجه، افسران دیپلماتیک و کنسولی شاغل در جمهوری ترک قبرس شمالی، اتباع خارجی دارای گذرنامه دیپلماتیک و خانواده های آنها.

کسانی که در دفاتر نمایندگی سازمان های بین المللی در جمهوری ترک قبرس شمالی کار می کنند و وضعیت آنها با توافق نامه تعیین می شود.

کسانی که به طور موقت به یک مأموریت خارجی واقع در جمهوری ترک قبرس شمالی منصوب می شوند و وزارت امور خارجه معافیت آنها را اعلام می کند.

طبق توافقات بین المللی، پرسنلی که برای خدمت در جمهوری ترک قبرس شمالی و همسر و فرزندانشان منصوب می شوند.

پرسنل نظامی، غیر از کسانی که در جمهوری ترک قبرس شمالی خدمت می کنند و خدمت سربازی اجباری خود را انجام می دهند، و همسر، فرزندان، مادر و پدرشان.

کسانی که دستگیر، محکوم یا بازداشت می شوند، تا زمانی که در این وضعیت بمانند.

خارجیانی که از مجوز اقامت معاف هستند باید گواهی معافیت دریافت کنند.

بر اساس مقررات مجوزهای اقامت و روادید، که در 23 اکتبر 2019 با مقررات مقرر در فصل 105 ماده 20 قانون مهاجران و اتباع خارجی لازم الاجرا می شود، اتباع خارجی که اقامت یا باقی می مانند از مجوز اقامت در کشور معاف خواهند بود. باید گواهی معافیت دریافت کند.

افرادی که با یک شهروند جمهوری ترک قبرس شمالی ازدواج کرده اند و افرادی که توسط مدیر بی تابعیت تشخیص داده شده اند، از مجوز اقامت معاف هستند و باید ظرف چهل روز به اداره مراجعه کرده و گواهی معافیت اجازه اقامت دریافت کنند. حداکثر پس از پایان مجوز قانونی آنها در کشور .

افرادی که از مجوز اقامت معاف می شوند موظفند ظرف یک سال از تاریخ انتشار مجوز اقامت و مقررات روادید در روزنامه رسمی گواهی معافیت از مجوز اقامت دریافت کنند. کسانی که در این مدت گواهی معافیت دریافت نکرده اند، از انقضای مدت یکساله بدون مجوز از مراجع ذیصلاح در کشور تلقی می شوند و جریمه مندرج در قانون شامل حال آنان خواهد شد.

خارجیانی که بیش از شصت سال سن دارند و بدون مجوز قانونی در کشور ترکیه هستند، باید اجازه اقامت دریافت کنند.

اتباع خارجی که به سن شصت سال رسیده اند و قبل از اجرایی شدن مقررات مجوزهای اقامت و روادید بدون مجوز قانونی در TRNC هستند، در صورت دریافت مجوز اقامت در مدت یک سال، می توانند با مجوز اقامت در کشور بمانند.

خارجی هایی که در گذشته شرایط لازم برای دریافت اقامت را داشتند، اما مجوز دریافت نکرده بودند.

اقامت اتباع خارجی دارای مجوز قانونی در TRNC که در گذشته شرایط اخذ مجوز اقامت را داشته اند اما مجوز اقامت دریافت نکرده اند، همسر و فرزندان آنها، مادران و پدرانی که فرزندان آنها شهروند هستند، خارجیانی که والدین آنها شهروند هستند، خارجی ها که همسر یا فرزندانشان دارای مجوز دانشجویی در TRNC هستند و مقررات ویزا در صورتی که ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن درخواست دهند و ثابت کنند که توانسته اند مجوز اقامت را دریافت کنند، می توانند مجوز اقامت دریافت کنند.

منبع اداره مهاجرت قبرس شمالی به زبان ترکی

3-پروسه اپلیکیشن دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

فرآیند برنامه:

درخواست اجازه اقامت به اداره مهاجرت اداره پلیس منطقه مسئول منطقه ای که آدرس اقامت اتباع خارجی در آن واقع شده است، حداکثر ظرف 30 روز از آغاز دوره ویزا صادر شده پس از ورود به جمهوری ترکیه شمالی ارائه می شود. قبرس.

درخواست برای تمدید اجازه اقامت در حال انجام باید حداقل شصت روز و حداکثر بیست روز قبل از انقضای مجوز اقامت فعلی انجام شود.

درخواست ها ابتدا توسط اداره مهاجرت اداره پلیس منطقه ارزیابی شده و حداکثر ظرف مدت ده روز به اداره مهاجرت تحویل داده می شود که شامل نظر مستدل در مورد اینکه آیا اعطای مجوز اقامت مناسب است یا خیر.

پس از ارسال درخواست به بخش، گزارش سلامت مثبت توسط متقاضی به اداره تحویل داده می شود و در صورت عدم نیاز به بررسی بیشتر، مجوز اقامت در آن تاریخ صادر می شود. دریافت گزارش سلامت جهت مهاجرت به قبرس شمالی بسیار مهم است.

در صورتی که ظرف 30 روز از تاریخ درخواست، گزارش مثبت سلامت توسط متقاضی به اداره تحویل داده نشود، پیام کوتاهی مبنی بر رد درخواست وی ارسال می شود و باید ظرف 5 روز قبرس شمالی را ترک کند. اتباع خارجی که ظرف مدت پنج روز از کشور خارج نشوند، از روز پنجم بدون اجازه مراجع ذیصلاح در کشور بوده و جریمه نقدی قانونی برای آنها اعمال می شود.

اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای هر نوع اجازه اقامت توسط وزارت تعیین و در وب سایت دولتی  https://icisleri.gov.ct.tr منتشر می شود.

در صورت فراهم شدن امکان درخواست از طریق وب سایت رسمی وزارت، درخواست ها از این طریق انجام می شود.

منبع اداره مهاجرت قبرس شمالی به زبان ترکی

4- اجازه اقامت موقت

اجازه اقامت کوتاه مدت

مجوزهای اقامت کوتاه مدت حداکثر برای یک سال در هر بار اعطا می شود. مدت مجوز اقامت کوتاه مدت با در نظر گرفتن درخواست خارجی، توجیه و سایر مسائل مربوط به اجازه اقامت تعیین می شود.

خارجی هایی که می توانند برای اجازه اقامت کوتاه مدت درخواست دهند:

خارجی هایی که برای تحقیقات علمی یا کاوش های باستان شناسی به TRNC می آیند،

خارجیانی که دارای اموال غیر منقول (ملک و املاک) در TRNC هستند،

خارجیانی که برای شرکت در دوره های آموزش ضمن خدمت یا دوره های کارآموزی می آیند،

خارجیانی که برای تحصیل یا مقاصد مشابه در چارچوب توافق نامه های بین المللی یا برنامه های تبادل دانشجو آمده اند،

اتباع خارجی که با مجوز اقامت صادر شده بنا به درخواست یا تصمیم مقامات قضایی یا اداری اقامت خواهند داشت.

اتباع خارجی که یکی از بیماری هایی را که تهدیدی برای سلامت عمومی تلقی می شود ندارند و فقط برای مقاصد معالجه به TRNC آمده اند.

در TRNC، خارجیانی که در تمام دپارتمان‌هایی که مستلزم دو سال تحصیلات عالی در آموزش عالی است، یا حداقل سه سال از دپارتمان‌هایی که به چهار سال یا بیشتر تحصیلات نیاز دارد، گذرانده‌اند و فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند یک بار اعطا شوند. حداکثر هزینه در صورتی که ظرف شصت روز از تاریخ فارغ التحصیلی درخواست دهند. آنها می توانند اجازه اقامت شش ماهه را دریافت کنند.

صاحبان قایق‌های تفریحی یا اجاره‌کنندگانی که در حوزه گردشگری قایق‌رانی قرار دارند، می‌توانند برای خدمه و مسافران خود مجوز اقامت کوتاه‌مدت دریافت کنند، مشروط بر اینکه مدرکی را ارائه کنند که نشان‌دهنده مدت اقامت خود در بندری باشد که قایق تفریحی آنها در آن مستقر است. TRNC، اما از شش ماه در هر زمان و شش ماه در هر سال تجاوز نکند.

خارجی هایی که به منظور فیلمبرداری فیلم/مستند می آیند می توانند اجازه اقامت کوتاه مدت برای مدتی که بیش از یک سال در یک زمان نباشد، دریافت کنند، در صورتی که فیلمبرداری به اندازه ای طول بکشد که از مدت ویزای صادر شده برای این منظور در هنگام ورود تجاوز کند. .

اجازه اقامت کوتاه مدت وابسته به درآمد را می توان به افرادی اعطا کرد که درآمد ماهانه آنها حداقل 3 برابر دستمزد حداقلی باشد یا درآمد سالانه این مبلغ را در حساب بانکی خود داشته باشند. (درآمد حداقل در قبرس شمالی 24000 لیر معادل حدودا 600 پوند انگلیس میباشد)

برای مطالعه بیشتر مجوزهای اقامت و مقررات ویزا قبرس شمالی ماده 15 فایل آن را از اینجا دریافت کنید دانلود فایل

منبع اداره مهاجرت قبرس شمالی به زبان ترکی

5-اجازه اقامت برای خریداران ملک

به اتباع خارجی که دارای املاک و مستغلات در TRNC هستند، می توان برای 3 سال اول اجازه اقامت یک ساله و سپس اجازه اقامت دو ساله را به شرط داشتن سند مالکیت به نام خود دریافت کرد. (بعد از این مدت میتوان برای اقامت دائم اقدام کرد جهت مشاهده فرم های اقامت دائم با خرید ملک اینجا کلیک کنید )

ضوابط اجازه اقامت برای خارجیانی که دارای اموال غیرمنقول در TRNC هستند

متقاضی باید اقامتگاهی مناسب برای سکونت در TRNC داشته باشد و برای این منظور مورد استفاده قرار گیرد.

در صورتی که گواهی سهام همان سکونت به بیش از یک سهم تقسیم شود و هر سهامداری طبق این بند مجوز اقامت کوتاه مدت دریافت کرده باشد، به سهامدار دیگر اجازه اقامت کوتاه مدت برای همان اقامتگاه داده نخواهد شد.

در صورتی که ملک غیرمنقول با قرارداد خریداری شده باشد، حداقل یک سوم قیمت فروش باید پرداخت شود و برای مجوز تملک ملک از هیات وزیران اقدام کرده باشید.

اگر ملک غیرمنقول دارای سند مالکیت به نام متقاضی باشد، باید حداقل سه دستمزد ماهانه داشته باشد. در صورتی که مبالغ ملکی از طریق قرارداد مستمر دریافت شده باشد، فرد باید علاوه بر مبلغ اقساط ماهانه مندرج در قرارداد، حداقل یک دستمزد ماهانه داشته باشد. (تمکن مالی)  حداقل دستمزد ماهانه 24 هزار لیر ترکیه می باشد.

منبع اداره مهاجرت قبرس شمالی به زبان ترکی

6-اقامت خانوادگی ، مهاجرت به قبرس شمالی با کل اعضای خانواده

اجازه اقامت خانوادگی

فردی که آماده تامین هزینه های مالی یک فرد خارجی است که می خواهد به منظور اتحاد خانواده به قبرس بیاید و نام وی در درخواست وی برای اجازه اقامت ثبت شده باشد، به عنوان حامی خود در نظر گرفته می شود. افرادی که می توانند به عنوان حامی در نظر گرفته شوند عبارتند از: شهروندان TRNC، دارندگان مجوز اقامت، دارندگان مجوز تجاری، دارندگان مجوز اقامت دانشجویی و خارجی هایی که حداقل به مدت یک سال به طور قانونی در TRNC کار می کنند.

افرادی که می توانند مجوز اقامت خانوادگی دریافت کنند

همسر خارجی اسپانسر که شهروند TRNC نیست.

فرزندان معلول خارجی متقاضی یا همسر، بالای هجده سال.

والدین حامی یا همسرش، در صورتی که حامی و همسرش شاغل باشند و فرزندان زیر دوازده سال داشته باشند.

والدین و همسران دارندگان اجازه اقامت دانشجویی.

فرزندان اتباع خارجی مقیم TRNC که دانشجو، شاغل، مجرد و زیر بیستو سه سال نیستند.

والدین اسپانسر که شهروند TRNC است.

برای مهاجرت به قبرس شمالی بهتر است فرم شرایط درخواست مجوز اقامت را مطالعه کنید. (مجوزهای اقامت و مقررات روادید ماده 17) دانلود فایل

منبع اداره مهاجرت قبرس شمالی به زبان ترکی

7- اقامت دانشجویی

مجوز اقامت دانشجویی

اتباع خارجی که در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس در یکی از مؤسسات آموزش عالی در TRNC تحصیل می کنند، موظف به داشتن مجوز اقامت دانشجویی هستند.

برای درخواست اجازه اقامت دانشجویی باید مراحل درخواست (برنامه) در صفحه وب که مخصوصاً برای این منظور طراحی شده است دنبال شود.

لینک درخواست آنلاین برای اجازه اقامت دانشجویی: ( https://icisleri.gov.ct.tr )

اجازه اقامت برای دانش آموزان خارجی که بالای هجده سال دارند و هنوز در مدارس متوسطه تحصیل می کنند

اگر یک خارجی بالای هجده سال سن داشته باشد اما هنوز در مدرسه متوسطه تحصیل می کند و بتواند این موضوع را ثابت کند، می توان بدون نیاز به درخواست دیگری به اداره مهاجرت، مجوز اقامت دانشجویی برای او صادر کرد. اتباع خارجی که بالای هجده سال دارند اما همچنان در مدارس متوسطه تحصیل می کنند باید با داشتن گذرنامه معتبر، گواهی دانشجویی معتبر و رسید هزینه از اداره مالیات و درآمد درخواست دهند.

منبع اداره مهاجرت قبرس شمالی به زبان ترکی

8- اقامت سالمندان

خارجیانی که بیش از شصت سال سن دارند و هیچ مجوز قانونی برای اقامت در TRNC ندارند، باید اجازه اقامت دریافت کنند.

اتباع خارجی که قبل از لازم الاجرا شدن مجوزهای اقامت و مقررات روادید به سن شصت سالگی رسیده اند و بدون مجوز قانونی در TRNC زندگی می کنند، در صورت دریافت مجوز اقامت در مدت یک سال، می توانند در این کشور بمانند.

منبع اداره مهاجرت قبرس شمالی به زبان ترکی

هزینه های برنامه مهاجرت به قبرس شمالی

هزینه های اقامت

مجوز اقامت برای همه اتباع خارجی؛

250.-TL برای مدتی که بیش از 6 ماه نباشد

500.-TL برای بیش از 6 ماه و نه بیشتر از 12 ماه

1000.-TL برای بیش از 12 ماه و نه بیشتر از 24 ماه

هزینه اقامت دائم 900.-TL

هزینه بازرسی اقامت دائم 250.-TL

اجازه اقامت دائم / کپی 145.-TL

هزینه های دانشجویی

129.-TL برای مدتی که بیش از 6 ماه نباشد

190.-TL برای بیش از 6 ماه و نه بیشتر از 12 ماه

380.-TL برای بیش از 12 ماه و نه بیشتر از 24 ماه

هزینه تمبر 21.50 لیر

منبع اداره مهاجرت قبرس شمالی به زبان ترکی

فرم های رسمی اداره مهاجرت

لیست فرم های رسمی برای مهاجرت به قبرس شمالی جهت دانلود

1- فرم اقامت کاری جهت مهاجرت به قبرس شمالی

2- فرم اقامت دانشجویی جهت مهاجرت به قبرس شمالی

3- فرم اقامت معافیت دولتی (خاص) جهت مهاجرت به قبرس شمالی

4- فرم اقامت بازنشستگی بالای 65 سال جهت مهاجرت به قبرس شمالی

5- فرم اقامت ازدواج و تولد فرزند جهت مهاجرت به قبرس شمالی

6- فرم اقامت با خرید ملک و تمکن مالی جهت مهاجرت به قبرس شمالی

جزئیات مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی

با توجه به جغرافیای منحصر به فرد و آب و هوای دل‌پذیر،مهاجرت قبرس شمالی یکی از اهداف جذاب برای زندگی است. این کشور با فرصت‌های متنوع برای مهاجرت تحصیلی و کاری، اقامت آسان و هزینه زندگی مناسب، مکانی ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال شروع یک زندگی جدید هستند. همچنین، مزایای خرید ملک به قبرس شمالی، این فرآیند را به یک تجربه ساده و لذت‌بخش تبدیل می‌کند. از این رو، مهاجرت به قبرس شمالی باعث ایجاد یک زندگی لوکس و رفاهی برای مهاجران می‌شود. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات کامل درباره قبرس شمالی و شرایط زندگی در این جزیره < اینجا کلیک کنید>

هزینه زندگی

هزینه زندگی در قبرس شمالی به‌طور قابل‌توجهی کمتر از کشورهای اروپایی دیگر است. این وضعیت باعث جذابیت و مقرون به صرفه بودن زندگی در این منطقه می‌شود. افرادی که انتخاب می‌کنند در قبرس شمالی زندگی کنند، از فرصت‌های بیشتری برای تحصیل و کار بهره‌مند می‌شوند که باعث رشد و پیشرفت آن‌ها می‌شود.هزینه پایین قبرس باعث شده مهاجرت به قبرس شمالی افزایش یابد. شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات کامل در مورد هزینه های زندگی در قبرس شمالی < اینجا کلیک کنید >

امنیت شخصی

قبرس شمالی از لحاظ امنیت شخصی بسیار بالا است و نرخ جرم و دزدی به شدت کاهش یافته است. بانوان نیز در این کشور در تمام ساعات شبانه‌روز در امان و امنیت قرار دارند. این امر می‌تواند یکی از مزایای اصلی زندگی در این منطقه باشد. امنیت فاکتور بسار مهمی جهت تصمیم گیری مهاجرت به قبرس شمالی میباشد.

فرصت‌های شغلی

فرصت‌های شغلی در قبرس شمالی بسیار گسترده و متنوع است. افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند، می‌توانند به درآمد قابل‌توجهی دست یابند. برخی از شغل‌های پررونق در این منطقه شامل حسابداری است که با درآمد مناسبی همراه است.

سیستم بهداشتی و درمانی

سیستم بهداشتی و درمانی در قبرس شمالی بسیار پیشرفته و کارآمد است. این سیستم به ساکنان خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت و مطمئن ارائه می‌دهد. این امر می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب زندگی در این منطقه باشد.

مهاجرت به قبرس شمالی با خرید ملک

جهت دریافت اطلاعات کامل در مورد مهاجرت قبرس شمالی با خرید ملک اینجا کلیک کنید

فرآیند خرید ملک

یکی از مزایای اصلی مهاجرت با خرید ملک به قبرس شمالی، فرآیند ساده و آسان خرید ملک در این کشور است. با وجود شرایط مالی مناسب و سیستم حقوقی مطمئن در قبرس شمالی، مهاجران می‌توانند با کمترین مشکلات ممکن، خانه‌ای را برای خود خریداری کنند. قبرس نیولایف با تجربه‌ای بیش از ۱۰ سال در این زمینه، به مهاجران کمک می‌کند تا بهترین ملک را با توجه به نیازها و بودجه خود انتخاب کنند.

مزایای خرید ملک برای مهاجران

خرید ملک در قبرس شمالی برای مهاجران مزایای فراوانی دارد. این اقدام می‌تواند باعث اقامت خانوادگی، تبدیل سرمایه ریالی به پوند انگلیسی، و دسترسی به بازار کار اروپا شود. با خرید ملک، مهاجران می‌توانند از این مزایا بهره‌مند‌شده‌و زندگی بهتری برای خود و خانواده‌شان فراهم کنند.

محله‌های محبوب برای خرید ملک

در قبرس شمالی، محله‌های مختلفی وجود دارند که برای خرید ملک محبوب هستند. مثلا، منطقه گیرنجک، منطقه کیرینیا، و منطقه فاماگوستا از جمله محله‌های پرطرفدار برای خرید ملک در این کشور هستند. این مناطق دارای امکانات عالی، مناظر زیبا، و دسترسی آسان به خدمات مختلف می‌باشند. با انتخاب یکی از این محله‌ها برای خرید ملک، مهاجران می‌توانند زندگی لوکس و رفاهی را تجربه کنند.

لیست شهر ها برای مهاجرت به قبرس شمالی

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شهر های قبرس شمالی بر روی آن کلیک کنید

گیرنه یا کایرنیا

اسن تپه

فاماگوستا

اسکله یا تریکومو

لفکوشا یا نیکوزیا

تاتلیسو

آلسانجاک یا کاراواس

گوزل یورت

مهاجرت به قبرس شمالی ، مهاجرتی ارزان

اگر به دنبال مهاجرت کم هزینه و دریافت اقامت کشوری امن هستید بهترین مقصد برای شما قبرس شمالی میباشد. 

با برنامه مهاجرتی جدید قبرس شمالی شما میتوانید با خرید یک سوئیت به قیمت 60 هزار پوند آن هم به صورت اقساطی ،اقامت قبرس شمالی را برای خود و همسرتان دریافت کنید.

همچنین برای خانواده هایی با جمعیت بیشتر آپارتمان های بسیار شیک با قیمت های 70 تا 200 هزار پوند قابل خریداری و دریافت اقامت قبرس شمالی از طریق خرید ملک میباشد.

نکته مناسب اینجاست که شما میتوانید این املاک را به صورت پیش خرید و تنها با پرداخت 35 درصد از مبلغ فوق خریداری نمایید.

خریدارانی که در سال های گذشته اقدام به خرید ملک در قبرس شمالی کرده اند، سود های چند برابری به واحد پولی پوند دریافت کرده و ارزش ملک آنها تا 4 برابر افزایش یافته است. این به دلیل افزایش جمعیت و امکانات رفاهی قبرس شمالی میباشد. همچنین تحصیل در مقاطع ابتدایی و مدارس در این کشور رایگان است مگر شما از مدارس خصوصی استفاده کنید. علاوه بر این قبرس شمالی با مناظر زیبای مدیترانه ای بهترین و ارزانترین مقصد برای ایرانیان است. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید ملک و اخذ اقامت قبرس شمالی با نیولایف تماس حاصل فرمایید.

 

مقایسه هزینه مهاجرت به قبرس شمالی با سایر کشورها

1- کانادا:

مهاجرت به کانادا به دلیل برنامه های مهاجرتی کانادا و ارائه پروگرم های گسترده ای برای مهاجران کمی متفاوت است.

فرآیند هایی شامل اکسپرس اینتری و رتبه بندی (CRS) تا ویزا های استارت آپ ، کاری و تحصیلی که برای ایرانیان ارزان ترین راه است. با پذیرش از دانشگاه های ارزان قیمت کانادا ، هزینه حدودا 35 هزار دلار کانادایی در طول 2 سال میباشد که پس از آن بعد از چند سال کار میتوان وارد پول استانی و یا اکسپرس اینتری شد.

البته کسانی که در سنین زیر 30 سال و مدارک دکترا هستند به صورت مستقیم امکان دریافت اقامت کانادا را بدون هزینه دارند که این امکان برای افراد خاص مهیا است و مطلب ما عموم جامعه را هدف قرار می دهد.

هزینه های برای دریافت اقامت کانادا از این روش که شامل هزینه های زندگی و مسکن و دانشگاه و غیره است حدود 200 هزار دلار کانادا میباشد. البته شاید با کار داشنجویی بتوان مبلغ جزئی از آن را پوشش داد.  متاسفانه سایر روشها گران قیمت تر میباشد به عنوان مثال شرکت های استارت آپی برای افزودن شما به پرونده چیزی حدود 300 هزار دلار به بالا دریافت میکنند که نسبت به هزینه مهاجرت به قبرس شمالی بسیار بالاست و دریافت اقامت با خرید ملک در کانادا هم چند سالی هست که برداشته شده است.

2- اروپا:

مهاجرت به اروپا و دریافت اقامت کشورهای اروپایی پروسه ای متفاوت و سخت تر از کانادا میباشد. البته اگر برنامه شما ورود از طریق ویزای دانشجویی باشد به دلیل هزینه پایینتر تحصیل در اروپا هزینه کلی شما کاهش پیدا میکند اما تعداد سال هایی که شما باید در اروپا مشغول به کار بعد از تحصیل باشید تقریبا دو برابر کانادا میباشد که همین امر کمی چالش بر انگیز است. اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی به اروپا هستید صفحه زیر را بررسی کنید.

لیست دانشگاه های اروپا

اما در اروپا کشورهایی هستند که شما میتوانید تحت برنامه ویزا های طلایی دست بیاورید. مقدار سرمایه گذاری در این کشورها متفاوت است در زیر لیست از آنها را برای شما آورده ایم

پرتقال:

هزینه دریافت اقامت پرتقال با خرید ملک به این گونه است که قیمت حداقلی ملک خریداری شده 500 هزار یورو باید باشد و این جدای از هزینه های اضافی مشمول و مدت زمان اقامت شما در آن کشور است که حدودا 700 هزار یورو که حدودا 1 میلیون و دویست هزار یورو برای شما هزینه خواهد داشت. البته این حداقل سرمایه گذاری برای یک خانواده 2 نفره است که برای خانواده های بیشتر هزینه به مراتب بالاتر خواهد بود.

اسپانیا:

شرایط دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک هم مانند پرتقال میباشد با این تفاوت که پروسه کمی طولانی تر است برای دریافت اقامت اسپانیا شما باید ملک به ارزش حداقلی 500 هزار یورو خریداری کرده بعلاوه 700 هزار هزینه دریافت اقامت مجموعا 1 میلیون و دویست هزار یورو و در آن کشور حظور داشته باشید که هزینه های زندگی اسپانیا کمی بالاتر از پرتقال است. البته این بسته به شهر متفاوت است . مثلا شهر هایی مثل بارسلون یا مادرید هزینه های بالاتری نسبت به مالاگا یا گرانادا دارند. اما هزینه حدودی کل پروسه بین 1.2 تا 1.5 میلیون یورو برای یک خانواده 2 نفره میباشد.

کشور های دیگری مانند یونان ، مالت ، لتونی ، مونته نگرو و ... هم در این پروگرم حاظر هستند که هزینه حداقلی برای لتونی با قیمت کلی 800 هزار یورو میباشد. و مابقی هزینه هایی مشابه اسپانیا و پرتقال و حتی بیشتر از آنها را دارا هستند.

3- استرالیا:

مهاجرت به استرالیا از چند طریق امکان پذیر است شما میتوانید لیست پروگرم های انواع ویزای استرالیا را از لینک زیر دریافت کنید

لیست ویزا های کشور استرالیا

همچنین اگر به دنبال دانشگاه معتبر جهت دریافت ویزای دانشجویی استرالیا هستید به لینک زیر مراجعه کنید

لیست دانشگاه های استرالیا برای دانشجویان بین المللی

برای دریافت اقامت استرالیا از طریق خرید ملک باید این نکته را مد نظر قرار دهید که استرالیا برنامه مستقیمی برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک ندارد. در استرالیا، سرمایه‌گذاری در ملک به تنهایی معیار کافی برای اعطای اقامت دائم نیست. به جای آن، استرالیا برنامه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و کارآفرینی دارد که ممکن است شامل سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با ملک باشد، اما این برنامه‌ها معمولاً نیازمند سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه در کسب‌وکارها و پروژه‌های اقتصادی هستند و شرایط خاص خود را دارند. که هزینه این پروگرم ها غالبا بالای یک میلیون دلار میباشد.

4- بریتانیا:

مهاجرت به بریتانیا شامل مهاجرت به انگلیس و کشوهای ایرلند شمالی ، اسکاتلند و ولز میباشد که تقریبا همگی از قوانین مهاجرتی یکپارچه ای پیروی میکنند.

بریتانیا برنامه های مهاجرتی مختلفی دارد که شما میتوانید جهت مهاجرت به انگلیس یا هر کدام از کشور های بریتانیا از لینک زیر این برنامه ها را مطالعه کنید

برنامه های مهاجرتی بریتانیا

همچنین جهت مهاجرت تحصیلی به انگلیس میتوانید لیست دانشگاه های بریتانیا را در زیر مشاهده کنید

لیست دانشگاه های انگلستان و بریتانیا

باید توجه داشته باشید که دریافت اقامت انگلیس با خرید ملک به صورت مستقیم امکان پذیر نیست به این معنا که انگلستان برنامه مستقیمی برای اعطای اقامت از طریق خرید ملک ندارد. دریافت اقامت در انگلیس معمولاً از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری، کاری، تحصیلی، یا خانوادگی صورت می‌گیرد. برنامه‌های سرمایه‌گذاری مانند Tier 1 Investor Visa وجود دارند که شامل سرمایه‌گذاری قابل توجه در اقتصاد انگلستان هستند، اما خرید ملک به تنهایی معیاری برای دریافت اقامت به شمار نمی‌آید. که هزینه های این پروگرم ها در مجموع بالای 1 میلیون پوند میباشد.

5- ایالت متحده

برای دریافت اقامت آمریکا و همچنین دریافت ویزای آمریکا باید بدانید که این کشور از گسترده ترین برنامه های مهاجرتی برخوردار است که شما میتوانید لیست این برنامه ها را در زیر مشاهده کنید

دایرکتوری دسته بندی ویزا ها

همچنین جهت دریافت ویزای دانشجویی آمریکا بزرگترین جامعه دانشگاهی جهان را داراست و شما میتوانید از لیست زیر دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و جهت انجام مکاتبات با دانشگاه و اساتید اقدام کنید.

لیست دانشگاه های آمریکا

لازم به ذکر است برای کسانی که به دنبال دریافت اقامت آمریکا از طریق خرید ملک میباشند دانستن این نکته که این امکان به صورت مسقیم میسر نیست الزامی است. در واقع دریافت اقامت در آمریکا از طریق خرید ملک به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست.

ایالات متحده برنامه‌های مختلفی برای اعطای اقامت دارد، از جمله کاری، تحصیلی، و خانوادگی، اما خرید ملک به خودی خود راهی برای دریافت اقامت یا گرین کارت فراهم نمی‌کند. برای دریافت اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، برنامه‌هایی مانند EB-5 وجود دارند که نیازمند سرمایه‌گذاری قابل توجه در پروژه‌های تجاری و ایجاد شغل برای شهروندان آمریکایی هستند. که این پروگرم ها در مجموع بالای یک میلیون دلار آمریکا هزینه دارد

6- ترکیه

دریاف اقامت ترکیه از طریق خرید ملک به ارزش 400 هزار دلار آمریکا میسر است. در حقیقت ترکیه برنامه‌ای برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک دارد. برای دریافت اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک، سرمایه‌گذاران باید حداقل 400,000 دلار آمریکا (یا معادل آن به لیر ترکیه) در املاک ترکیه سرمایه‌گذاری کنند. پس از خرید ملک، متقاضیان می‌توانند برای دریافت اقامت موقت و در نهایت اقامت دائم یا شهروندی اقدام کنند. این برنامه به خریداران اجازه می‌دهد تا در ترکیه اقامت کنند و به تدریج برای شهروندی این کشور اقدام نمایند. یکی از دلایل مهم مهاجرت به قبرس شمالی این امر است که با همین مبلغ میتوان در قبرس شمالی 4 واحد مسکونی 1 و 2 خواب تهیه کرد و زندگی بسیار راحتی در ساحل مدیترانه داشت.

کارشناسان و تیم وکلای حقوقی نیولایف آماده ارائه خدمات مشاوره ای رایگان به شما هموطنان عزیز میباشند.

 

لیست شماره تلفن های اداره مهاجرت قبرس شمالی

واحد مربوطهشماره مستقیم
واحد مشاوره06111015
مدیریت6111023
افسر شهرورندی6111025
سوپروایزر اقامت6111026
سوپروایزر پاسپورت6111027
منشی مدیریت6111023
وکیل6111010
افسر امور اداری6111022
شعبه شهروندی6111012
شعبه امور اقامت6111017 ، 6111018
شعبه پاسپورت6111024
امور دانشجویان و دانش آموزان6111024
حسابداری6111029
صندوق6111024
آرشیو6111009
دپارتمان IT6111013
بخش مکاتبات6111002
آمار و گزارشات6111021
مرکزی6111030
رزرو وقت مشاوره وکیل ایرانی در دفتر تهران02191030591
5/5 - (2 امتیاز)
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Skype

لیست املاک در قبرس شمالی

محدوده قیمت (تومان)
محدوده قیمت (تومان) - slider
1،630،000،00013،610،000،000
انتخاب نوع ملک
پروژه دافین اٌ لِ آ قبرس شمالی
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,350,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,630,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,900,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,780,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 6,210,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,860,000,000 تومان است.

ثبت نام مشاوره رایگان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با مشاور