اقامت قبرس شمالی

خانه - آپارتمان - اقامت قبرس شمالی

اقامت قبرس شمالی

دریافت اقامت قبرس شمالی اولین گام برای افرادی است که به دنبال مهاجرت به قبرس هستند. این کشور امکانات متنوعی را برای اخذ اقامت از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج، خرید ملک و ثبت شرکت ارائه می‌دهد. علاوه بر این، قبرس شمالی با محیط امن و کم‌جرمی خود شناخته شده است که مهاجران را به سمت خود جذب کرده است. این مقاله به روش‌های مختلف دریافت اقامت قبرس ، شرایط و مزایای اقامت در این کشور می‌پردازد و به مخاطبان اطلاعات کاملی ارائه می‌دهد.

مهاجرت تحصیلی به این کشور بدون نیاز به اخذ ویزای تحصیلی امکان‌پذیر است و امکان تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد که این یکی از مزایای مهاجرت به قبرس شمالی محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که قبل از دریافت اقامت شما نیاز به دریافت ویزای قبرس شمالی دارید. برای مشاهده شرایط دریافت ویزای قبرس شمالی < اینجا کلیک کنید >

مرحله اول: آشنایی با روش های مختلف دریافت اقامت قبرس شمالی

مهاجرت به قبرس شمالی می‌تواند از طریق مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه‌گذاری یا ازدواج امکان‌پذیر باشد. این کشور از لحاظ اقتصادی جذاب بوده و فرصت‌های متعددی برای مهاجرت ارائه می‌دهد.

به طور کلی تا ابتدای ژانویه سال 2024 هفت روش معمول برای دریافت اقامت قبرس شمالی وجود داره که در زیر به توضیح آن میپردازیم:

1- دریافت اقامت با خرید ملک:

خرید ملک در قبرس شمالی روشی رایج برای اخذ اقامت است. حداقل نیاز سرمایه گذاری برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک مشخص نشده است. ملک باید برای زندگی مناسب باشد، فقط برای مقاصد مسکونی استفاده شود و حداقل 17 متر مربع فضا داشته باشد. اگر ملک مشترک باشد، فقط یک مالک می‌تواند با آن سند مالکیت اقامت بگیرد، اما اعضای خانواده مالک ملک نیز ممکن است واجد شرایط باشند. شرایط و قیمت ها برای دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک حدودا به شرح زیر است:

اقامت با خرید سوئیت:

خرید واحد استودیه با مبلغی بین 60 الی 100 هزار پوند وابسه به مکان و نوع ملک و دریافت اقامت قبرس برای زوج

اقامت با خرید آپارتمان 1 خواب:

خرید واحد 1 خوابه با مبلغی بین 70 الی 150 هزار پوند وابسته به مکان و نوع ملک و دریافت اقامت قبرس برای زوج به همراه 1 الی 2 فرزند.

اقامت با خرید آپارتمان 2 خواب:

خرید واحد 2 خواب با مبلغی بین 800 الی 250 هزار پوند وابسته به مکان و نوع ملک و دریافت اقامت برای خانواده تا 6 نفر.

اقامت با خرید پنت هاوس:

خرید پنت هاوس 3، 4 و 5 خوابه بین 150 تا 800 هزار پوند وابسته به مکان و نوع ملک و دریافت اقامت برای تمامی اعضای خانواده.

اقامت با خرید ویلا :

همچنین با خرید واحد های ویلایی میتوان برای تمامی اعضای خانواده اقامت دریافت کرد.

شرکت نیولایف با سابقه طولانی خرید و فروش ملک در قبرس شمالی آماده ارائه خدمات مشاوره ، عقد قرارداد خرید و فروش و اجاره ملک توسط وکلای رسمی دادگستری و همچنین امور اقامت شما در قبرس شمالی میباشد. با نیولایف تماس بگیرید.

لیست املاک و مستغلات در قبرس شمالی

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

2- دریافت اقامت با تمکن مالی:

افراد با درآمد بالا می توانند با اثبات منبع درآمد ماهانه از یک کشور دیگر اقامت دریافت کنند. این مبلغ نباید کمتر از سه برابر میانگین حقوق ماهانه کشور برای هر بزرگسال باشد. علاوه بر این، یک قرارداد اجاره بلندمدت برای مسکن در کشور، که در اداره مالیات ثبت شده باشد، مورد نیاز است. برای ایرانیان در ابتدای امر تمکن مالی بانک های ایرانی مورد نیاز است که حدودا 5 میلیارد تومان برای هر نفر است. اما برای دریافت اقامت دائم با این روش شما باید مبلغی معادل 300 هزار پوند در بانک های این کشور دپوزیت داشته باشید همچنین پرداخت مالیات و اجاره بلند مدت ملک در قبرس از شرایط این روش هست. کلا این روش برای هموطنان ایرانی پیشنهاد نمیشود.

3- دریافت اقامت با ثبت شرکت:

برای کسانی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی هستند، باید شرایط خاصی از جمله اخذ ویزا در بدو ورود، ثبت نام در خدمات مالیاتی و مهاجرتی و افتتاح حساب بانکی با حداقل سپرده را داشته باشند. سرمایه مجاز ثبت شرکت با سرمایه خارجی در قبرس شمالی نیز مستلزم چندین الزام است، مانند داشتن یک دفتر محلی و حداقل تعداد معینی از سهامداران و مدیران. جهت ثبت شرکت در قبرس شمالی شما میتوانید با مشاوران نیولایف تماس حاصل فرمایید.

4- دریافت اقامت دانشجویی:

خارجی هایی که در برنامه های آموزشی در قبرس شمالی ثبت نام کرده اند می توانند برای مجوز اقامت دانشجویی که برای مدت تحصیل آنها معتبر است، درخواست دهند. بیمه درمانی معتبر برای این مجوز اجباری است. توجه داشته باشید اقامت دانشجویی در قبرس شمالی یک اقامت موقت بوده و منجر به اقامت دائم نمیشود مگر اینکه از روشهای دیگر اقامت دائم نظیر خرید ملک ، ثبت شرکت و یا شغلی بعد از تحصیل اقدام کنید.

همچنین به والدین یا همسران خارجی های دارای مجوز اقامت دانشجویی اقامت موقت داده می شود.

5-دریافت اقامت از طریق ازدواج ( اقامت خانوادگی) :

این مجوز به افراد خارجی که با شهروندان TRNC( جمهوری ترک قبرس شمالی) ازدواج کرده اند، فرزندان آنها زیر 23 سال (که شاغل نیستند یا واجد شرایط تحصیل نیستند) داده میشود.

6- اقامت بازنشستگی در قبرس شمالی:

بازنشستگان خارجی 60 ساله و بالاتر می توانند راحتتر از سایر شهروندان اقامت بگیرند. متقاضی نباید مقیم یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد و می‌تواند با خرید خانه در قبرس شمالی به هر قیمتی اجازه اقامت بازنشستگی را دریافت کند. در حقیقت این نوع اقامت هم از نوع اقامت خرید ملک در قبرس شمالی می باشد اما شرایط برای بازنشستگان کمی متفاوت و آسانتر است.

7- اقامت با جاب آفر:

برای کار در این کشور نیاز به اخذ ویزای کار با موافقت وزارت کار و تامین اجتماعی قبرس شمالی است. سپس شرکت کارفرما از طرف کارمند درخواست اجازه اقامت می دهد. این مجوز معمولاً به مدت یک سال معتبر است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قوانین مهاجرت به قبرس شمالی < اینجا کلیک کنید >

منبع قوانین اداره مهاجرت قبرس شمالی < وبسایت اداره مهاجرت قبرس شمالی >

سوالات در مورد دریافت اقامت قبرس:

چگونه می‌توان اقامت قبرس شمالی را از طریق تحصیل به دست آورد؟

برای دریافت اقامت این کشور از طریق تحصیل، نیاز است که از یکی از دانشگاه‌های این کشور، نامه پذیرش دریافت کرده و سپس مدارک لازم را به سفارت قبرس شمالی ارائه داد. پس از ورود به این کشور، باید برای دریافت مجوز اقامت خود اقدام کرد. این روش از جمله راه‌هایی است که بدون نیاز به اخذ ویزای تحصیلی و با امکان تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان است.

چه مدارک و شرایطی برای اقامت از طریق کار لازم است؟

برای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار، نیاز است که ابتدا از یک کارفرمای اهل قبرس شمالی، دعوت‌نامه کاری (جاب آفر) دریافت شود. سپس، باید از لحاظ جسمی سالم بوده و هیچگونه سابقه کیفری نداشته باشید. مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری قبرس شمالی شامل پاسپورت معتبر، گواهی تایید سلامت پزشکی و گواهی عدم سوئپیشینه است.

مرحله دوم: شرایط اقامت در قبرس شمالی

شرایط و مزایای اقامت در قبرس شمالی

اقامت در قبرس شمالی از طریق تمکن مالی به افرادی که دارای منابع مالی کافی هستند، امکان می‌دهد تا به راحتی اقامت دائمی و مادام‌العمر در این کشور را بدست آورند. این اقامت به صورت سالانه تمدید می‌شود و افراد می‌توانند بعد از هفت سال اقامت در قبرس، برای دریافت پاسپورت اقدام کنند.

چه مدارک و مراحلی برای اقامت از طریق سرمایه‌گذاری لازم است؟

برای اقامت از طریقخرید ملک در قبرس شمالی، متقاضیان باید مدارکی از جمله پاسپورت،  مدارک مربوط به خرید ملک در قبرس و حساب بانکی را ارائه دهند. همچنین باید گواهی تمکن مالی جهت پرداخت اقساط را از یکی از شعب بانکی دریافت کنند.

چگونه می‌توان اقامت قبرس شمالی را از طریق ازدواج به دست آورد؟

اقامت قبرس شمالی از طریق ازدواج نیز یک گزینه دیگر برای اخذ اقامت در این کشور است. افرادی که با شهروندان قبرسی ازدواج می‌کنند، می‌توانند اقامت دائمی و حتی تابعیت این کشور را بدست آورند.

مرحله سوم: مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

مزایای اقامت در قبرس شمالی

قبرس شمالی به علت آب و هوای دلپذیر، طبیعت بکر، خدمات درمانی پیشرفته، آلودگی کم، سرعت بالای اینترنت و نزدیکی به ایران از جذابیت‌های زیادی برخوردار است.

یکی از مهمترین مزیت های دریافت اقامت و زندگی در قبرس هزینه پایین این کشور می باشد. با توجه به اینکه قبرس شمالی عضویت در اتحادیه اروپا را ندارد واحد پول این کشور لیر ترکیه است و این امر باعث شده هزینه های زندگی در این کشور به شدت نسبت به قبرس جنوبی که عضو اتحادیه با واحد پولی یورو میباشد کمتر باشد.

چرا محیط امن و کم‌جرمی قبرس شمالی برای مهاجران جذاب است؟

امنیت بالا و کنترل جرم و جنایت برای پلیس سختگیر و وظیفه‌شناسی مانند پلیس قبرس شمالی، از دیگر مزایای این کشور است.

اقامت دائم قبرس شمالی

مطالب زیر بدون هیچگونه تغییر از وبسایت رسمی اداره مهاجرت قبرس شمالی ترجمه شده است.

قانون اقامت دائم

"قانون اجازه اقامت دائم" که با اکثریت آرا در نهمین جلسه مجلس جمهوری ترک قبرس شمالی در 2 نوامبر 2015 پذیرفته شد، توسط رئیس جمهوری ترک قبرس شمالی با انتشار در روزنامه رسمی مطابق بند (1) اصل 94 قانون اساسی.

قانون اجازه اقامت دائم

بخش اول

قوانین عمومی

1.نام کوتاه

این قانون قانون اجازه اقامت دائم نامیده می شود.

2.تفسیر

مگر اینکه متن این قانون اقتضا کند

منظور از وزیر، وزیر مسئول امور داخلی است.

«وزارت» به وزارت امور داخلی اطلاق می شود.

"اجازه اقامت دائم" به مجوزی اطلاق می شود که به شما اجازه اقامت دائم در جمهوری ترک قبرس شمالی را می دهد.

«درآمد تضمین شده» به معنای درآمد منظم (حقوق و غیره) متشکل از یک حداقل دستمزد ماهانه برای خود و همسرش، نیمی از حداقل دستمزد ماهانه برای هر یک از فرزندان تحت تکفل در جمهوری ترک قبرس شمالی، یا معادل سپرده بانکی است. معادل یک سال

"کار ثبت نشده" به معنای کار بدون ثبت نام در موسسات عمومی تامین اجتماعی جمهوری ترک قبرس شمالی است.

نابالغ یعنی کسی که به سن هجده سال تمام رسیده باشد و از نظر این قانون روز رسیدن به سن او روز تولد اوست.

"خارجی" به معنای شخصی است که شهروند جمهوری ترک قبرس شمالی نیست.

3.هدف

هدف این قانون تنظیم تشریفات و اصول مربوط به اعطای و لغو مجوز اقامت دائم است.

بخش دوم

قوانین و شرایط ابطال برای صدور مجوز اقامت دائم
شرایط اعطای اجازه اقامت دائم به افرادی که دارای مجوز کار و/یا مجوز تجاری هستند.

4.شرایط اعطای اجازه اقامت دائم به افرادی که دارای مجوز کار و/یا مجوز تجاری هستند.

(آ) (الف)

مدیر اداره مهاجرت یا در صورت غیبت وی، یک مدیر ارشد در وزارتخانه که از طرف وزیر مجاز باشد، به خارجیانی که دارای مجوز کار یا مجوز تأسیس تجاری در تاریخ لازم الاجرا شدن 2017 هستند، مجوز می دهد. این قانون، با مجوز کار یا مجوز تأسیس تجاری یا مجموع هر دو، برای مدت شش سال بدون وقفه در جمهوری ترک قبرس شمالی. در صورت اقامت و رعایت شرایط مندرج در بند (2) زیر، مجوز اقامت دائم صادر می کند.

(ب)

از نظر این بند، "مستمر" به معنای اخذ مجوز کار یا مجوز راه اندازی کسب و کار هر سال به مدت شش سال متوالی و حداکثر چهل روز بین مجوزها است.

(2)

در میان افراد مشمول بند (1) فوق، اجازه اقامت دائم به خارجی اعطا می شود که دارای شرایط زیر باشد:

(آ)

برای زندگی در خانه‌ای که در آن می‌توان زندگی سالمی در جمهوری ترک قبرس شمالی داشت، یا مالک یا مستاجر یک خانه،

(ب)

نداشتن یکی از بیماری هایی که توسط وزارت بهداشت به عنوان بیماری واگیر تشخیص داده شده و سلامت عمومی را به خطر می اندازد.

(ج)

عدم محکومیت به حبس در هیچ کشوری به جز جرایم رانندگی، یا برای پولشویی، قاچاق، رشوه، اخاذی، سرقت، جعل، کلاهبرداری، سوء استفاده از مقام، ورشکستگی متقلبانه، تجاوز جنسی، تلاش جنسی تجاوز جنسی، عدم محکومیت به تجاوز، آزار و اذیت جنسی و جرایم ننگین مشابه و عدم تعقیب مداوم در دادگاه به دلیل چنین جرائمی،

باید دارای مجوز کار و/یا مجوز راه اندازی کسب و کار در شش سال گذشته قبل از تاریخ درخواست باشد و هر سال بیش از چهل روز در خارج از کشور اقامت نداشته باشد.

اما چنانچه در مهلت مقرر در بند (الف) بند (1) فوق در مجموع بیش از دویست و چهل روز در خارج از کشور اقامت نکند، مدت چهل روز لحاظ نمی شود.

(د)

دوره‌هایی که افرادی که به‌عنوان مدرس یا اعضای هیئت علمی تمام وقت در دانشگاهی در جمهوری ترک قبرس شمالی کار می‌کنند، مستند می‌کنند که در خارج از کشور برای سمینارها، کنفرانس‌ها، کنگره‌ها و اهداف آموزشی و ارتقای مشابه سپری کرده‌اند، در دوره چهل روزه در نظر گرفته نمی‌شود. بند (ج) بالا.

(ه)
دوره های مستند شده توسط اشخاصی که به دلیل وظایف خود ملزم به اقامت در خارج از کشور هستند، که به دلیل وظایف خود در خارج از کشور گذرانده اند، در محدوده دوره چهل روز در بند (ج) فوق لحاظ نمی شود.

با این حال درآمدهای مبتنی بر حق بیمه اعلامی مشمولان این بند به سازمان تامین اجتماعی نباید کمتر از سه برابر حداقل دستمزد ماهانه باشد.

(ت)

وضعیت افرادی که در محدوده بندهای (د) و (ه) فوق قرار می گیرند توسط کمیسیونی متشکل از معاون وزیر، مدیر اداره مهاجرت و یک مدیر ارشد در وزارت با مجوز از وزارت ارزیابی و تصمیم گیری می شود.

5. شرایط اعطای اقامت دائم قبرس شمالی به کسانی که خانه می خرند و درآمد تضمینی دارند.

(آ)

مدیر اداره مهاجرت یا در صورت غیبت او، یک مدیر ارشد در وزارتخانه با مجوز وزیر، به خارجیانی که در جمهوری ترک قبرس شمالی خانه خریداری کرده اند و دارای درآمد تضمینی هستند و دارای مجوز دائمی هستند، اعطا می کند. حداقل شش سال مرخصی بدون وقفه دریافت کرده باشند، مشروط بر اینکه شرایط مندرج در بند (2) زیر را رعایت کنند. اجازه اقامت را ارائه می دهد.

(ب)

از نظر این بند، «مستمر» به معنای گرفتن مرخصی در هر سال متوالی به مدت شش سال و حداکثر چهل روز بین مرخصی ها است.

(2)

در میان افراد مشمول بند (1) فوق، اجازه اقامت دائم به خارجی اعطا می شود که دارای شرایط زیر باشد:

(آ)

داشتن درآمد تضمینی برای حمایت از خود و خانواده در جمهوری ترک قبرس شمالی،

(ب)

داشتن خانه در جمهوری ترک قبرس شمالی. از نظر این ماده، "خانه" به منزله خانه ای است که حداقل 50000 پوند یا معادل آن ارزش دارد.

(C)

نداشتن یکی از بیماری های واگیردار که سلامت عمومی را به خطر می اندازد به تشخیص وزارت متولی امور بهداشت و درمان.

(C)

عدم محکومیت به حبس در هیچ کشوری به جز جرایم رانندگی، یا برای پولشویی، قاچاق، رشوه، اخاذی، سرقت، جعل، کلاهبرداری، سوء استفاده از مقام، ورشکستگی متقلبانه، تجاوز جنسی، تلاش جنسی تجاوز جنسی، عدم محکومیت به تجاوز، آزار و اذیت جنسی و جرایم ننگین مشابه و عدم تعقیب مداوم در دادگاه به دلیل چنین جرائمی،

(د)

عدم اقامت بیش از یکصد و هشتاد روز در هر سال در خارج از کشور در شش سال گذشته.

اما چنانچه در مهلت مقرر در بند (الف) بند (1) فوق در مجموع بیش از هزار و هشتاد روز در خارج از کشور اقامت نکند، مهلت یکصد و هشتاد روزه منظور نمی‌شود.

افرادی که برای اجازه اقامت دائم درخواست خواهند کرد باید دارای یک بیمه درمانی معتبر در جمهوری ترک قبرس شمالی باشند.

(3)

برای افرادی که در تاریخ درخواست بیش از شصت سال سن دارند، عبارت "شش سال" در این ماده به عنوان "سه سال" ترجمه می شود. عبارت «هزار و هشتاد روز» در بند (د) بند (2) فوق به صورت «پانصد و چهل روز» خوانده و اعمال می شود.

6.شرایط اعطای اجازه اقامت دائم به خارجیانی که در جمهوری ترک قبرس شمالی متولد شده اند یا قبل از رسیدن به سن بلوغ به جمهوری ترک قبرس شمالی آمده اند.

مدیر اداره مهاجرت یا یکی از مدیران ارشد وزارتخانه که در صورت غیبت وزیر مجاز است، اجازه اقامت دائم برای یک خارجی که با شهروند جمهوری ترک قبرس شمالی ازدواج کرده است صادر می کند، مشروط بر اینکه وی دارای شرایط مندرج در ماده مربوطه قانون تابعیت در تنظیم تحصیل تابعیت از طریق ازدواج است.

7.شرایط اعطای اجازه اقامت دائم قبرس شمالی به خارجیانی که در جمهوری ترک قبرس شمالی متولد شده اند یا قبل از رسیدن به سن بلوغ به جمهوری ترک قبرس شمالی آمده اند.

مدیر اداره مهاجرت یا در صورت غیبت او، یک مدیر ارشد در وزارتخانه با مجوز وزیر، باید از اتباع خارجی که در جمهوری ترک قبرس شمالی متولد شده اند یا قبل از آن به جمهوری ترک قبرس شمالی آمده اند درخواست دهد. در صورتی که والدین آنها شهروند جمهوری ترک قبرس شمالی باشند یا قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون کار کرده باشند. اجازه اقامت دائم را اعطا می کند مشروط بر اینکه آنها ظرف دو سال از تاریخ اکثریت درخواست دهند و شرایط زیر را داشته باشند، مشروط بر اینکه دارای مجوز، مجوز شروع تجارت یا مجوز خرید خانه باشند:

اقامت در جمهوری ترک قبرس شمالی برای شش سال گذشته قبل از رسیدن به سن بلوغ،

(2)

عدم حضور بیش از صد و بیست روز در سال در خارج از کشور در شش سال گذشته قبل از رسیدن به سن بلوغ،

(3)

مادر یا پدر شخص باید در سه سال گذشته قبل از رسیدن به بزرگسالی در جمهوری ترک قبرس شمالی اقامت قانونی داشته باشند.

(4)

نداشتن یکی از بیماری های واگیردار که سلامت عمومی را به خطر می اندازد به تشخیص وزارت متولی امور بهداشت و درمان.

(5)

عدم محکومیت به حبس در هیچ کشوری به جز جرایم رانندگی، یا برای پولشویی، قاچاق، رشوه، اخاذی، سرقت، جعل، کلاهبرداری، سوء استفاده از مقام، ورشکستگی متقلبانه، تجاوز جنسی، تلاش جنسی تجاوز جنسی، عدم محکومیت به تجاوز، آزار و اذیت جنسی یا جنایات شرم آور مشابه، و عدم تعقیب مداوم در دادگاه برای چنین جنایاتی.

8.شرایط لغو اقامت دائم قبرس شمالی

اجازه اقامت دائم توسط مدیر اداره مهاجرت و یا در صورت غیبت توسط یک مدیر ارشد در وزارت با مجوز وزیر با رعایت شرایط زیر لغو می شود:

(1) در صورتی که اجازه اقامت دائم به دلیل مجوز کار به دست آمده باشد، پس از خاتمه رابطه کاری با هر کارفرمایی در جمهوری ترک قبرس شمالی، هیچ کار ثبت شده جدیدی در عرض شش ماه از تاریخ خاتمه کار آغاز نمی شود. رابطه استخدامی

اما در صورتی که شخص نسبت به شرایط این بند اعتراضی داشته باشد، گزارشی که از طرف اداره کار در این خصوص تهیه می شود، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

(2)

اگر مجوز اقامت دائم به دلیل مجوز تاسیس کسب و کار اخذ شده باشد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی به مدت شش ماه انجام نشده است.

با این حال، اگر شخص برای کارفرمای دیگری شروع به کار کند، قوانین مندرج در بند (1) فوق اعمال می شود. فردی که در این شرایط قرار دارد باید برای دوره هایی که به عنوان کارفرما کار می کرد سرمایه گذاری در تامین اجتماعی انجام داده باشد.

(3)

اگر اجازه اقامت دائم به این دلیل به دست آمده باشد که فرد در جمهوری ترک قبرس شمالی متولد شده باشد یا قبل از رسیدن به سن بلوغ به جمهوری ترک قبرس شمالی آمده باشد، در طی هجده ماه از تاریخ این تاریخ نزد هر کارفرمایی ثبت نام می کند. دریافت مجوز اقامت دائم یا در صورت خدمت سربازی یا تحصیل، از اتمام این فرآیند. اگر رابطه تجاری شروع نشود یا شروع شود، رابطه تجاری ثبت شده بیش از شش ماه قطع می شود.

با این حال، اگر شما با یک خارجی ازدواج کرده اید که دارای مجوز کار یا شروع کار یا درآمد تضمینی است، قوانین این بند اعمال نمی شود.

(4)

اتباع خارجی که به دلیل مجوز کار یا مجوز تأسیس تجاری، اجازه اقامت دائم دریافت کرده اند، باید پس از دریافت مجوز اقامت دائم، بیش از نود روز در سال در خارج از کشور بمانند، به استثنای موارد ذکر شده در زیر بند (د) و (ه). بند (2) ماده (4) این قانون.

(5)

خارجی که به دلایل خرید خانه و داشتن درآمد تضمینی مجوز اقامت دائم دریافت کرده است، خانه یا درآمد تضمین شده خود را از دست می دهد یا بیمه درمانی عمومی معتبر در جمهوری ترک قبرس شمالی ندارد.

(6)

محکوم شدن به حبس در هر کشوری، به غیر از جرایم رانندگی، یا محکوم شدن به پولشویی، قاچاق، رشوه، اخاذی، سرقت، جعل، کلاهبرداری، سوء استفاده از مقام، ورشکستگی متقلبانه، تجاوز جنسی، تجاوز جنسی، تلاش برای تجاوز جنسی، محکومیت جنسی به تجاوز، آزار جنسی و جرایم ننگین مشابه.

(7)

فرد خارجی دارای مجوز اقامت دائم به یکی از بیماری های واگیردار که سلامت عمومی را به خطر می اندازد تشخیص داده می شود که توسط وزارت متولی امور بهداشت تشخیص داده می شود و وزارت متولی امور بهداشت گواهی می دهد که بیماری مورد نظر قابل درمان نیست. و سلامت عمومی را به خطر می اندازد.

(8)

اخذ مجوز اقامت دائم با اظهارات نادرست یا پنهان کردن اطلاعات درخواست شده در طول درخواست.

(9)

مشخص شده است که یک خارجی با مجوز اقامت دائم بدون ثبت کار می کند.

9.شرایط لغو مجوز اقامت دائم که از طریق ازدواج به دست آمده است

در صورتی که خارجی که اجازه اقامت دائم را از طریق ازدواج دریافت کرده است، طلاق گرفته یا با همسر خود زندگی نمی کند، مدیر اداره مهاجرت یا در صورت غیبت، یک مدیر ارشد در وزارتخانه مجاز از طرف وزیر می تواند این مجوز را لغو کند.

اما اجازه اقامت دائم اتباع خارجی که طلاق گرفته یا با همسر خود زندگی نمی کنند، در صورتی که طبق گزارش تهیه شده توسط اداره خدمات اجتماعی برای حمایت از کودکان یا از نظر اقتصادی لازم باشد، لغو نمی شود. و اعضای ضعیف خانواده از نظر اجتماعی.

10. ورود یک خارجی با مجوز اقامت دائم به جمهوری ترک قبرس شمالی

خارجی که دارای مجوز اقامت دائم می باشد برای ورود به جمهوری ترک قبرس شمالی پذیرفته می شود، مگر اینکه با تصمیم مقامات ذیصلاح مطابق با هر قانونی از ورود وی به جمهوری ترک قبرس شمالی جلوگیری شود.

11. الزام اتباع خارجی دارای مجوز اقامت دائم

(یک)
به اتباع خارجی که قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون در چارچوب این قانون و قانون مهاجرت و اتباع خارجی، اجازه اقامت دائم دریافت کرده اند، هر دو سال یکبار، ظرف سی روز از اولین تاریخ اعطای این قانون، اجازه اقامت اعطا می شود. اجازه اقامت دائم به استثنای بند (7) ماده 8 این قانون. آنها موظفند اعلام کنند که شرایط انصراف مندرج در ماده 1 را ندارند. فرم مربوط به اطلاعیه توسط اداره مهاجرت تهیه شده است. فرم پر شده توسط فرد خارجی دارای مجوز اقامت دائم به همراه ضمیمه آن به اداره مهاجرت ارسال می شود و رسید به فرد داده می شود.

اما در صورت درخواست کتبی وزارت متولی امور صحی، اداره مهاجرت می‌تواند از افرادی که تشخیص داده می‌شود به بیماری واگیردار مبتلا هستند، مطابق بند (7) ماده (8) این قانون برای هدف از نظارت و پیشگیری از بیماری های واگیر.

(2)

اجازه اقامت دائم اتباع خارجی که برخلاف قوانین بند (1) فوق عمل می کنند یا اخطارهای نادرست می دهند توسط رئیس اداره مهاجرت یا در صورت غیبت توسط یک مدیر ارشد در وزارت با مجوز وزیر لغو می شود. .

بخش سوم

قوانین دیگر

12. جرم ها و مجازات ها

اشخاصی که عمداً و با تقلب با اظهارات نادرست مطابق این قانون مقامات را گمراه کنند مرتکب جرم شده و در صورت محکومیت به حبس تا ده سال و جزای نقدی تا پنجاه برابر حداقل مزد ماهانه محکوم خواهند شد. یا هر دو.

13.اجازه تدوین اساسنامه

موارد ذیل به موجب آیین نامه ای که به پیشنهاد وزارتخانه به تصویب هیأت وزیران و درج در روزنامه رسمی می رسد تنظیم می گردد:

(یک)

انواع جواز اقامت دائم مندرج در این قانون، تشریفات مربوط به اجازه اقامت دائم، فرم‌های اسناد رسمی، فرم‌ها و اوراق و تشریفات و اصول صدور رونوشت‌های مصدق.

(2)

تشریفات و اصول تشکیل جلسه، تصمیم گیری، ارزیابی و روش کار کمیسیون مذکور در بند (و) بند (2) ماده (4) این قانون.

14.هزینه مجوز اقامت دائم

(یک)
هزینه اجازه اقامت دائم 2000.-TL (دو هزار لیر ترکیه) است. هزینه حضور هر دو سال یکبار 250 لیر ترکیه (دویست و پنجاه لیر ترکیه) است. هیأت وزیران می تواند حق الزحمه مقرر در این ماده را تا ده برابر افزایش داده یا به نصف کاهش دهد مشروط بر اینکه هر سال از صد درصد تجاوز نکند با در نظر گرفتن نرخ معیشت تعیین شده توسط دولت. سازمان برنامه ریزی

(2)

10 درصد (ده درصد) از عوارض وصول شده به موجب این ماده به «شعبه بیمه بیماری» صندوق بیمه اجتماعی که طبق ماده 132 قانون تامین اجتماعی تشکیل شده است واریز می شود.

قسمت چهارم

قوانین موقت

موضوع موقت

از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون

1.کسانی که قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون دارای مجوز اقامت دائم بوده و ظرف مدت شش ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون درخواست داده اند، اولین مجوز آنها بدون هیچ هزینه ای تمدید می شود.

وضعیت دارندگان اجازه اقامت دائم

مشمولان بند (1) فوق پس از تمدید مجوز اقامت دائم مشمول شرایط ماده 8 این قانون می شوند.

اعطای اجازه اقامت دائم به خارجیانی که قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون در جمهوری ترک قبرس شمالی متولد شده اند یا قبل از رسیدن به سن بلوغ و رسیدن به سن بلوغ به جمهوری ترک قبرس شمالی آمده اند.

2.

مدیر اداره مهاجرت یا در صورت غیبت او، یک مدیر ارشد در وزارتخانه که از طرف وزیر مجاز است، از خارجیانی که قبل از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون یا در جمهوری ترک قبرس شمالی متولد شده اند درخواست خواهد کرد. کسانی که قبل از رسیدن به بلوغ به جمهوری ترک قبرس شمالی آمده اند و به بلوغ رسیده اند، ظرف یک سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون. در صورتی که به اداره مهاجرت مراجعه کنند و شرایط زیر را داشته باشند، اجازه اقامت دائم می دهد:

(یک)
اقامت در جمهوری ترک قبرس شمالی برای شش سال گذشته قبل از رسیدن به سن بلوغ و عدم حضور در خارج از کشور برای بیش از صد و بیست روز در سال در این مدت.

(2)

اقامت قانونی در جمهوری ترک قبرس شمالی پس از بلوغ،

اما این شرط برای کسانی که برای خدمت سربازی یا تحصیلات دانشگاهی در خارج از کشور هستند الزامی نیست.

(3)

نداشتن یکی از بیماری های واگیردار که سلامت عمومی را به خطر می اندازد به تشخیص وزارت متولی امور بهداشت و درمان.

(4)

عدم محکومیت به حبس در هیچ کشوری به جز جرایم رانندگی، یا برای پولشویی، قاچاق، رشوه، اخاذی، سرقت، جعل، کلاهبرداری، سوء استفاده از مقام، ورشکستگی متقلبانه، تجاوز جنسی، تلاش جنسی تجاوز جنسی، عدم محکومیت به تجاوز، آزار و اذیت جنسی یا جنایات شرم آور مشابه، و عدم تعقیب مداوم در دادگاه برای چنین جنایاتی.

خارجی هایی که شش مجوز کار و/یا مجوز راه اندازی کسب و کار را تکمیل کرده اند و بین مجوزهایشان تا یکصد و بیست روز وقفه وجود دارد.

3.

اتباع خارجی که قبل از لازم الاجرا شدن این قانون حداقل شش مجوز کار و/یا مجوز راه اندازی کسب و کار را تکمیل کرده باشند و کسانی که پس از سال 2009 تا یکصد و بیست روز فاصله بین مجوزهای خود دارند، هر چند که در کشور و برای مدت بعد از این فاصله از وزارت کار مجوز گرفته اند. اجازه اقامت دائم برای یک بار اعطا می شود، صرف نظر از اینکه جریمه ویزا داشته باشند یا نه، و بدون دریافت جریمه مربوط به مدتی که در کشور غیرمجاز بوده اند، در صورتی که ظرف مدت سه ماه از تاریخ ثبت نام به اداره مهاجرت مراجعه کنند. تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون و دارا بودن شرایط زیر:

(یک)

برای زندگی در خانه‌ای که در آن می‌توان زندگی سالمی در جمهوری ترک قبرس شمالی داشت، یا مالک یا مستاجر یک خانه،

(2)

نداشتن یکی از بیماری هایی که توسط وزارت بهداشت به عنوان بیماری واگیر تشخیص داده شده و سلامت عمومی را به خطر می اندازد.

(3)

عدم محکومیت به حبس در هیچ کشوری به جز جرایم رانندگی، یا برای پولشویی، قاچاق، رشوه، اخاذی، سرقت، جعل، کلاهبرداری، سوء استفاده از مقام، ورشکستگی متقلبانه، تجاوز جنسی، تلاش جنسی تجاوز جنسی، عدم محکومیت به تجاوز، آزار و اذیت جنسی و جرایم ننگین مشابه و عدم تعقیب مداوم در دادگاه به دلیل چنین جرائمی،

(4)

عدم اقامت در خارج از کشور به مدت بیش از چهل روز در هر سال در طول شش سال گذشته دارای مجوز کار و/یا مجوز راه اندازی کسب و کار.

اما چنانچه در مدت مذکور مجموعاً بیش از دویست و چهل روز در خارج از کشور اقامت نکند، مدت چهل روز لحاظ نمی شود.

قدرت اجرایی

15. این قانون توسط وزارت امور داخلی اجرا می شود.

لازم الاجرا شدن

16- این قانون از تاریخ درج در روزنامه رسمی لازم الاجرا است.

فرم ها و مدارک اقامت دائم قبرس شمالی

اقامت دائم دارندگان ملک

ترجمه فرم درخواست

I. اطلاعات و اعلامیه های مربوط به متقاضی

1.

نام کوچک:........................................ ... .... .....................

2.

نام خانوادگی:............................................ ... ............................

3.

محل تولد و تاریخ : ......................................

4.

ملیت: ...................................................... ........

5.

نام و نام خانوادگی مادر: ............................................. ..

6.

نام و نام خانوادگی پدر: ............................................. ...

7.

وضعیت تأهل: ...................................... .. .... .

8.

شماره پاسپورت:............................................ ... .........

9.

مدت زمان اقامت وی ​​در TC ........................

10.

منبع درآمد:............................................ .. ................................................ .......................... ................................ ......... ..........

................................................ .......................................................... .......................................................... ...... ............ .......................................... .............

11.

آیا تا به حال به زندان محکوم شده اید؟ بله خیر......

12.

آیا پرونده ای در حال انجام دارید؟ بله خیر......

13.

در حال حاضر در TRNC چه وضعیتی دارید؟ (مناسب را بررسی کنید)

مجوز دانشجویی........... اجازه اقامت........... مجوز کار........... مجوز تجاری......... . ..

II. اطلاعات در مورد شغل و حرفه

14.

کار:............................................ .... ........

15.

شغل فعلی: ............................................ ... .............

16.

نام و نام خانوادگی کارفرما: .............................................

17.

نام و آدرس محل کار: ...................................... ..... .... .

III. اطلاعات مربوط به خانواده و آدرس تماس

18.

نام و نام خانوادگی همسر: ...................................... ................................................ .......................................................... ...... ..

19.

محل و تاریخ تولد همسر: ...................................... .... .... .......................................... . . ..........................................

20.

نام، محل تولد و تاریخ فرزندان تحت تکفل: ........................ ......... ...... ............................

................................................ .......................................................... .......................................................... ...... ............ .......................................... .............

................................................ .......................................................... .......................................................... ...... ............ .......................................... .............

................................................ .......................................................... .......................................................... ...... ............ .......................................... .............

................................................ .......................................................... .......................................................... ...... ............ .......................................... .............

21.

آدرس و شماره تلفن در TRNC: .......................................... .... .... .................................................. ...............

................................................ .......................................................... .......................................................... ...... ............ .......................................... .............

22.

آدرس پستی خارج از TRNC: ............................................ ................................................ ...... ...... ................................

................................................ .......................................................... .......................................................... ...... ............ .......................................... .............

IV. اطلاعات در مورد مسکن و درآمد

23.

نحوه تملک منزل (خرید، وقف، ارث و ...) و تاریخ: ............................. . .... ......................................

24.

قیمت خرید: (ارزش فعلی خانه در صورت تملک از طریق وقف، ارث و ...)............................... ................................ ...................... ......

25.

درآمد خالص ماهانه به لیر ترکیه: .......................................... .... .... .......................................... . . ............................

من، (نام کامل) ...................................... ....................................................... ................................................ ............ ............

اعلام می کنم اطلاعات مندرج در این دادخواست کاملاً صحیح است.

نام و امضای واضح ...................................................... ......................

..................................... تاریخ ............ در ...................... در حضور من ساخته، بررسی و امضا شد.

نام و امضای واضح ...................................................... ......................

مدیر اداره مهاجرت

فرمت چاپی فرم به زبان ترکی هنگام ارائه درخواست اقامت توسط وکلای رسمی تیم قبرس نیولایف برای شما تکمیل میگردد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت اقامت دائم با خرید ملک در قبرس شمالی

(1) فتوکپی شناسنامه (عکس پاسپورت برای اتباع دولت سوم)

(2) کپی ثبت جمعیت (گواهی تولد برای اتباع دولت سوم)

(3) گواهی دانشجو (در صورت دانشجو)

(4) فتوکپی سند ملک و قرارداد فروش

(5) تاریخ های ورودی-خروجی

(6) مدارک سوابق جنایی باید از اداره پلیس TRNC و کشور خود دریافت شود

(7) اسنادی که درآمد تضمینی و/یا فتوکپی دفترچه حساب بانکی را نشان می دهد

(8) گزارش بهداشتی از بیمارستان دولتی که توسط بخش به آن ارجاع شده است، مبنی بر اینکه وی بیماری مسری ندارد.

(9) مدرکی که نشان می دهد شما بیمه سلامت عمومی دارید

(10) گواهی اقامت

منبع وبسایت مهاجرت جمهوری ترک قبرس شمالی لینک

در انتها

می‌توان گفت که دریافت اقامت در قبرس شمالی امکانات و شرایط متنوعی را برای مهاجران فراهم می‌کند. این اقامت می‌تواند از طریق خرید ملک، تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری یا ازدواج امکان‌پذیر باشد. آب و هوای دلپذیر، طبیعت بکر و خدمات درمانی پیشرفته از مزایای اقامت در این کشور محسوب می‌شود. بنابراین، افراد باید با دقت شرایط و مزایای اقامت در قبرس شمالی را مورد بررسی قرار دهند و تصمیم خود را با آگاهی کامل اتخاذ کنند. تیم مشاوران نیولایف شما را در این پروسه یاری خواهد داد. با قبرس نیولایف تماس بگیرید.

منابع:

اقامت در قبرس شمالی 

مهاجرت به قبرس شمالی

شرایط و مدارک لازم برای اقامت در قبرس شمالی از طریق خرید ملک  

5/5 - (2 امتیاز)
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Skype

لیست املاک در قبرس شمالی

محدوده قیمت (تومان)
محدوده قیمت (تومان) - slider
1،620،000،00013،520،000،000
انتخاب نوع ملک
پروژه دافین اٌ لِ آ قبرس شمالی
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,330,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,620,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,870,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,770,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 6,180,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,850,000,000 تومان است.

ثبت نام مشاوره رایگان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با مشاور