کلاهبرداری قبرس شمالی 2024

خانه - کلاهبرداری قبرس شمالی 2024

بازار داغ خرید و فروش و سود آوری ملک در قبرس شمالی در این سالها باعث شده که سودجویان با روش های مختلفی اقدام به کلاهبرداری کنند و یا با وعده های غیر واقعی مشتری را اغوا کرده و ملکی با ارزش پایین یا بدون امکانات اقامتی و غیره به آنها تحمیل کنند. روش های کلاهبرداری رایج در قبرس شمالی به شرح زیر می باشد:

1- وعده اخذ ویزای شنگن از طریق اقامت قبرس شمالی:

این ادعا از اساس باطل است. قبرس شمالی نه تنها عضو اتحادیه اروپا نبوده بلکه به دلیل اختلافات قبرس شمالی با قبرس جنوبی حتی به عنوان یک کشور از سمت اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته نمیشود. وب سایت ها و افرادی که مدعی اخذ ویزای شنگن از طریق اقامت دائم قبرس شمالی میشوند، تنها درخواست ویزای شنگن را ارسال میکنند که شما میتوانید با همان مدارک از ایران هم درخواست ویزای شنگن را ارسال کنید، اما همانطور که میدانید اخذ شنگن فرآیندی سخت و زمانبر است و داشتن اقامت دائم قبرس شمالی هیچگونه تضمین و یا کمکی در دریافت شنگن نمیکند.

اقامت قبرس شمالی در کشور قبرس شمالی معتبر است و شما نمیتوانید با آن به قبرس جنوبی که عضو اتحادیه اروپا است سفر کنید.

اگر چه که با داشتن اقامت دائم قبرس شمالی شما میتوانید به کشور های انگلستان ، آمریکا ، استرالیا و چند کشور دیگر راحت تر سفر کنید اما اتحادیه اروپا شامل این کشور ها نمیشود. برای دریافت اطلاعات در باره انواع ویزای قبرس شمالی < اینجا کلیک کنید >

کلاهبرداری

2-کلاهبرداری فروش املاک شخصی با وعده اقامت :

اقامت برای هر ملک فقط و فقط یک بار صادر شده و ملکی که دارای مالکی غیر از شرکت سازنده می باشد به احتمال زیاد برای اقامت آن یک بار اقدام شده است. دقت داشته باشید اگر به دنبال اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی هستید و قرارداد خرید ملک را با شخصی غیر از شرکت سازنده ملک عقد میکنید، ابتدا استعلام ملک را از اداره مهاجرت قبرس شمالی به صورت حضوری انجام داده و برگه آزاد بودن ملک را دریافت کنید. معمولا مالک های اروپایی برای اقامت قبرس شمالی اقدام نمیکنند زیرا با داشتن پاسپورت اروپایی و یا بلوکارت میتوانند به صورت دائم در قبرس شمالی اقامت داشته باشند. حتما قبل از خرید ملک با وکیل رسمی دادگستری مسلط به قوانین قبرس شمالی مشورت داشته باشید. شرکت قبرس نیولایف آماده خدمت مشاوره رایگان به تمامی هموطنان عزیز جهت خرید ملک در قبرس شمالی می باشد.
جهت دریافت اطلاعات درباره انواع اقامت و روش های مهاجرت به قبرس شمالی < اینجا کلیک کنید >

3- آفر های غیر واقعی :

کلیه آفر ها برای املاک موجود در قبرس شمالی از طریق شرکت های سازنده به خریداران به صورت فصلی و یا دائمی ارائه میشود. آفر هایی مانند اقامت رایگان تا زمان تکمیل شدن ملک، مبله کردن آپارتمان، سفر رایگان جهت بازدید املاک، اهدا خودرو، اقساط بلند مدت و غیره. این آفرها با قیمت ملک خریداری شده تناسب مستقیم دارد به عنوان مثال اگر شما ملکی ارزان قیمت با قیمت حدودی 60-70 هزار پوند خریداری کرده باشید قطعا آفر کمتری دریافت میکنید به این علک که سود فروش درصدی از مبلغ کل فروش می باشد و سود فروش این واحد هم برای شرکت های سازنده کمتر است اما اگر ملکی بالای 150 هزار پوند خریداری کنید قطعا از آفر های بیشتری برخوردار خواهید بود. اما در این بین عده ای سود جو آفر های املاک گران قیمت را به جای املاک ارزان جا زده و مشتری را اغوا میکنند. لیست آفر های غیر واقعی در قبرس شمالی:

1- دریافت خودرو با خرید ملک:

این آفر غیر واقعی تا سال 2023 توسط چند شرکت به مشتریان وعده داده شد. به این صورت که به مشتریان گفته می شد اگر قبل از عید نوروز خرید خود را انجام دهند به خریدار یک عدد خودرو لوکس مرسدس بنز و یا رنج روور تعلق میگیرد. پس از خرید ملک توسط مشتریان به آنها گفته می شد که خودرو بین مشتریان قرعه کشی میشود و نتیجه قرعه کشی هم هیچگاه اعلام نمیشد. این آفر همچنان بین یعضی شرکت های فروش ملک در قبرس فعال است و البته با مشاهده بازخورد منفی این عدم حقیقت گویی کلمه قرعه کشی رو به آفر خود اضافه کرده اند. اما دقت داشته باشید نمیتوان با خرید ملکی 70 هزار پوندی خودرویی 30 هزار پوندی دریافت کرد و این وعده جز گول زدن شما چیز دیگری نیست.

2- عدم بازگو کردن هزینه های ملک:

این مورد شایع بین شرکت های نا معتبر قبرسی رایج است . دقت داشته باشید که هزینه های ملک به شرح زیر است:

اگر ملکی را پسند کرده اید شما باید مبلغ بیعانه رو به حساب شرکت سازنده واریز کنید. این مبلغ وابسته به پروژه انتخابی متفاوت است. تا اینجا پروژه هایی که شرکت نیولایف نماینده فروش آنها بوده مبلغ بیعانه بین 1000 تا 3000 پوند انگلیس متغیر بوده.  شما پس از پرداخت این مبلغ بین 15 روز تا 1 ماه (وابسته به پروژه انتخابی) فرصت دارید تا خرید خود را انجام دهید. اما کلاهبرداری مربوط به بیعانه ملک چگونه است.

مورد اول و شایع آن عدم اطلاع دادن به مشتری بابت کم شدن مبلغ بیعانه از کل مبلغ ملک خریداری شده است. به عنوان مثال اگر شما ملکی 70 هزار پوند خریداری کرده و 2 هزار پوند بیعانه داده اید، هنگام عقد قرارداد مبلغ کل از 68 هزار پوند باید محاسبه شود اما این مبلغ بیعانه به حساب شرکت سود جو واریز شده و به دروغ گفته شده که ملک برای شما رزرو شده است و هنگام عقد قرارداد صدای اون 2 هزار پوند را در نمی آورند و شما خیلی رسمی و شیک و قانونی قرارداد را باشرکت سازنده با قیمت 70 هزار پوند میبندید و 2 هزار پوند شما به جیب افراد سود جو میرود.گوش به زنگ باشید درصورت درخواست مبلغ بیعانه از طرف شما ممکن است به شما گفته شود که آفر های فرنیش و غیره شامل این 2 هزار پوند می شده اند که این عمل کاملا در قبرس غیر قانونی است و شما میتوانید با ثبت شکایت از شرکت در قبرس به کار سودجویان خاتمه دهید.

مورد دوم عدم بازگو کردن این هزینه میباشد. دقت داشته باشید که املاک با قیمت مناسب در قبرس شمالی به سرعت به فروش میرسد. و ممکن است شما ملکی را در ایران با قیمتی مناسب انتخاب کرده باشید اما هنگام مراجعه به قبرس به دلیل رزرو نکردن آن ملک به شخص دیگری فروخته شده باشد. همچنین هزنه هایی که باید برای شما توضیح داده شود .

هزینه های انتقال سند و زیرساخت است که توسط شرکت سازنده گرفته میشود. شرکت نیولایف تمامی هزینه ها را در توضیحات هر واحد مسکونی به ریز جزئیات بیان کرده است. این هزینه نسبت به پروژه و واحد انتخابی (سوئیت ، یک خواب ، دو خواب و..) متفاوت است و هر چه ملک متراژ بالاتری داشته باشد بیشتر است. معمولا هزینه ای بین 1000 تا 3000 پوند میباشد که یک بار خارج از قیمت کل ملک به شرکت سازنده پرداخت میشود.

همچنین هزینه شارژ ساختمان پس از تحویل کلید میباشد که مبلغی ماهانه از 10 پوند در پروژه هایی با امکانات کم تا 150 پوند در پروژه های لوکس متغیر است.

دیده شده عده ای سود جو با عدم اطلاع دادن هزینه ها به مشتریان پس از فرستادن آنها به قبرس به نوعی مشتری را در عمل انجام شده قرار میدهند.

3- تحویل واحد فول فرنیش:

واحد های مسکونی مبله و فول فرنیش از طریق شرکت های سازنده برای واحد ها و پروژه های خاصی که توجیه اقتصادی دارند عرضه میشوند. دقت داشته باشید اگر به شما آفر فول فرنیش با خرید ملکی ازان 70 هزار پوندی داده شد بهتر است جزئیات را جویا شوید. اگر در قرار داد شما با شرکت گزینه فرنیش موجود نباشد و شرکت فروشنده به شما قول فرنیش شدن را داده است شما با مشکل مواجه خواهید شد. در بهترین حالت یک عدد مبل کهنه ممکن است در ساختمان شما قرار داده شود که برای دور انداختن آن باید هزینه کارگر دهید.
البته واحد هایی که توسط شرکت های سازنده مبله می شنود حاوی کالا های با کیفیت و مناسب هستند ،اما پیشنهاد ما به شما استفاده نکردن از گزینه فرنیش میباشد. شما میتوانید با عدم انتخاب گزینه فرنیش در هنگام عقد قرارداد با شرکت سازنده از تخفیف نقدی استفاده کرده و کلیه لوازم را ارزانتر از ایران خریداری کنید و با فریت بار به خانه خود در قبرس شمالی انتقال دهید. جهت مشاوره و انجام امور فریت بار به قبرس شمالی با قبرس نیولایف در تماس باشید.

4: دو سال منزل رایگان در صورت خرید پیش فروش:

بسیار به این مورد دقت کنید. تاریخ تحویل پروژه ها در قبرس شمالی دقیق هستند اما اگر منزل رایگان در قرارداد شما با شرکت سازنده وجود ندارد و شرکت فروشنده این قول را به شما داده است، حتما قراردادی محکم و داخلی با شرکت فروشنده بسته و ریز جزئیات متراژ و منطقه و سال ساخت ملک را داخل قرارداد ذکر کنید.

به عنوان مثال اجاره واحد 2 خواب در مکانی مناسب در قبرس ماهانه حدود 800 پوند میباشد که برای دو سال معادل 19200 پوند میشود. این سوال را از خود داشته باشید که آیا مبلغ ملک خریداری شده آن قدر برای شرکت فروشنده سود دارد که حدود 20 هزار پوند پول اجاره شما را بدهد؟؟!!

دیده شده عده ای سود جو با وعده اسکان رایگان هموطنان عزیز را داخل خانه های بسیار قدیمی و خارج از شهر برده و خانواده ای 5 نفره را در یک اتاق اسکان داده اند. این مورد را حتما با جزئیات مشخص کنید.

5: اقساط بلند مدت 10 ساله بدون بهره:

دقت داشته باشید که کلیه املاک قبرس شمالی به صورت اقساطی و بدون بهره هستند و این یک عرف است نه یک آفر.  همینطور میزان اقساط تا یک بازه زمانی خاصی بدون بهره است و برای 10 ساله شامل بهره بانکی خواهد شد. این مورد ممکن است به شما گفته نشود اما داخل قرارداد شرکتی قطعا ذکر شده که باید به آن دقت کنید.
به دلیل نوسانات ارزی در کشور، پیشنهاد قبرس نیولایف به شما خرید نقدی و یا با اقساط کوتاه مدت است.

البته در نظر داشته باشید که شرکت های سازنده ای که اعتبار آنها به دلیل تحویل دیرتر از موعد از بین رفته است بعضا آفر هایی بدون پیش قسط و با پرداخت پیش قسط بسیار کم و اقساط بلند مدت غیر متعارف عرضه میدارند. در سالهای گذشته هموطنان زیادی از خدمات حقوقی شرکت قبرس نیولایف استفاده کرده اند تا در دادگاه های قبرسی بر علیه این شرکت ها شکایت کنند که در تمامی مواد شرکت سازنده محکوم به پرداخت خسارت و یا بازگرداندن کامل مبلغ شده است.

6- تور بازدید رایگان:

فرض را بر این بزارید که شرکت های فعال در حوزه خرید و فروش و ملک تور بازدید رایگان هفت روزه از املاک بدون هیچ تضمین خریدی داشته باشند. کم هزینه ترین سفر با قیمت بلیط و اسکان یک هفته ای معادل 500 پوند برای هر نفر هزینه دارد. 500 پوند آفر رایگان برای هر ایرانی که ادعای خرید ملک در قبرس را دارد؟!!!چگونه؟!
داستان به این گونه است که اگر شما برای خرید ملک وارد قبرس میشوید باید حداقل 10 هزار پوند جهت رزرو ملک باخود به همراه داشته باشید. و اگر خرید را انجام ندهید  حدود 1000 پوند از این مبلغ را شرکت هایی که به شما وعده رایگان داده اند به نحوی موزیانه از شما اخذ خواهند کرد.
اگر شرکتی بدون هیچ پیش قراردادی قسط اعزام شما به قبرس شمالی را داشته قطعا جای تامل دارد.

7- با پرداخت 30 درصد از ملک امکان شروع پروسه اقامت نیست:

دقت داشته باشید که بعضی شرکت ها املاک را با پیش پرداخت 30 درصد و یا زیر 30 درصت به شما میفروشند. بسیاری از شرکت های سازنده هم آفر های خود را از 30% قیمت ملک شروع میکنند. اما اگر شما قصد دریافت اقامت با خرید ملک را دارید باید حتما 35% از کل قیمت ملک را پرداخت کرده باشید و تمکل مالی برای پرداخت الباقی را ارائه دهید. دیده شده بعضی شرکت های سود جو با پنهان کردن این واقعیت فقط سعی در فروش ملک به همونان را داشته و شرایط اقامتی را از آنها پنهان میکنند.

لازم به ذکر است قیمت درج شده برای املاک در سایت قبرس نیولایف قیمت اعلامی شرکت سازنده است و مبلغی از 30 درصد به بالا می باشد و هنگام عقد قرارداد وکیل شرکت هزینه 35 درصد برای دریافت اقامت محاسبه و جزئیات آن به شما اعلام میشود.

4- عکس های غیر واقعی :

دقت  داشته باشید که ممکن است شرکتی سود جو عکس های املاک لوکس را به جای املاک ارزان قیمت به شما نشان دهد و شما را اغوا کرده به قبرس بفرستد. حتما قبل از سفر به قبرس از جزئیات و لوکیشن پروژه آگاهی کامل داشته باشید.
ما در نیولایف تمامی عکس ها و کلیپ های واحد های قابل فروش را عرضه کردیم همچنین در هنگام قرار حظوری در دفاتر نیولایف در سراسر کشور همکاران ما در قبرس به صورت مستقیم تماسی را داخل واحد انتخوابی شما با شما خواهند داشت و اگر ملک در حال ساخت باشد تماس مستقیم در محل ماکت چیده شده در شرکت سازنده و یا در محل اجرای پروژه در حال ساخت (بنا به انتخواب شما ) با شما برقرار خواهد شد.

 

ما در نیولایف با عقد قرارداد رسمی توسط وکلای دادگستری املاک انتخابی شما را قبل از سفر شما به قبرس رزرو کرده و در صورت خرید، کلیه هزینه های سفر و اسکان شما را به صورت رایگان همانطور که داخل قرارداد خود ذکر کرده ایم پرداخت میکنیم. همچنین اگر خرید شما از پروژه هایی تعیین شده باشد. بودجه ای جهت اجاره ملک تا زمان تحویل به شما اختصاص داده شده و مشخصات ملک موقت قبل از قرارداد با شما توافق شده و جزئیات آن داخل قرارداد ذکر میشود. پس از خرید ملک کلیه امور اقامتی شما و خانواده محترمتان در قبرس شمالی توسط تیم قبرس نیولایف در قبرس شمالی انجام می شود.

با مشاوره وکلای شرکت قبرس نیولایف مطمئن معامله کنید.

 

 

 

 

 

 

5/5 - (2 امتیاز)
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Tumblr
Skype

لیست املاک در قبرس شمالی

محدوده قیمت (تومان)
محدوده قیمت (تومان) - slider
1،610،000،00013،430،000،000
انتخاب نوع ملک
پروژه دافین اٌ لِ آ قبرس شمالی
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,290,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,610,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 5,830,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,760,000,000 تومان است.
رزماری قبرس شمالی ا ل آ
مشاهده شرایط
قیمت اصلی 6,140,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,840,000,000 تومان است.

ثبت نام مشاوره رایگان

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط مستقیم با مشاور